• Fanny92

Missfall??

Hej! Jag är i graviditetsvecka 5 (4+4) har inte blött något förens lite igår när det komma lite rosa på toalettpappret. Idag började jag blöda som en riktig mens i några timmar och sen blev det lite rosa svagt igen, kan även tillägga att det inte är nå klumpar eller så heller. Jag har fått missfall tidigare och det gjorde nått så fruktansvärt ont i magen men jag har ingen smärta eller liknande nu. Bör jag vara orolig att det är ett missfall?

• Svar på tråden Missfall??
  • Fia-Lotta

I min första graviditet blödde jag tre gånger i början, varje gång när jag skulle haft mens. Gick bra och har en vild 4-åring idag.

I min andra graviditet blödde jag i v5 och var på UL, fick besked oå att det var brustna blodkärl efter samlag dagen innan. Slutade tyvärr i missfall några veckor senare men vet inte om det hörde ihop!

• Fanny92

Jaha okej, vilken tur att det slutade med ett barn iaf med din första graviditet! :) jasså, det hade jag ingen aning om att det kunde bli så efter samlag. Vi hade sex dagen innan jag började blöda så vi får hoppas att det är blodkärlen på mig också och att det inte hade ett samband med missfall :o

• Fia-Lotta

Enligt gyn är det väldigt vanligt att man blöder efter sex vid graviditet, var det första de frågade mig när jag ringde in.

Jag håller tummarna att det är så för dig!

• Larssonj

Jag blödde i 1,5 vecka när jag var i V6 ungefär .. var precis som mens. Kom både klumpar och blodet "rann" . Hade inte ont någoting men var helt säker på missfall.. var på ett VUL i v10 å där va ett foster med ett pickande hjärta :D

Så blödning och klumpar behöver inte tyda på missfall :) är nu i v 15 och mår jättebra å allt såg bra ut även i v12 på ultraljudet :)

Håller tummarna för dig!

• Fanny92

Tack för svaren kära ni! :) vi känner oss mycket lugnare nu och kommer ändå att hålla hoppet uppe tills vi ska å kolla om allt är som det ska! :) tack igen! Mvh Fanny & Erik

Svar på tråden Missfall??