• Långbenopluto

Aviseringsljud Samsung J5 (2016)

Hallå

Jag har en samsung j5 (2016) och jag vill ha aviseringar MEN inte ha nåt ljud som säger till när dom kommer.

Hur gör jag då? Går det?

Jag hittar så jag kan ta bort aviseringar, men inte om man bara vill ta bort ljudet på dom.

Jag vill ha kvar ljudet på messenger etc.
  • Svar på tråden Aviseringsljud Samsung J5 (2016)
  • Morning bitch

Jag har en helt annan Samsung men kanske är inställningarna lika.

I min mobil, Under Inställningar/Ljud och vibration/Aviseringsljud kan jag välja olika aviseringsljud eller tyst. Dessvärre kanske inte så specifikt som du vill kunna ställa in.

Hoppas det kan vara till lite hjälp i alla fall.

• Långbenopluto
    Morning bitch skrev 2017-02-17 18:16:47 följande:
    Jag har en helt annan Samsung men kanske är inställningarna lika.

I min mobil, Under Inställningar/Ljud och vibration/Aviseringsljud kan jag välja olika aviseringsljud eller tyst. Dessvärre kanske inte så specifikt som du vill kunna ställa in.

Hoppas det kan vara till lite hjälp i alla fall.
    Tack för svar, men jag kommer åt att välja ljud eller inte, men jag väljer icke ljud så tar jag även bort själva aviseringarna.
  • Nillas93

Tryck uppåt på ljudknappen på sidan av telefonen.

Då kommer det upp en ruta där det står ringsignal.

Uppe i högra hörnet på den rutan finns en pil som pekar neråt tryck där

Då utvidgas rutan till 4 rader

Ringsignal, media, aviseringar och system

Lite ringsignal måste vara på för att du ska kunna ta av ljudet på aviseringarna annars räknas telefonen som ljudlös och då är allt ljud av

• Morning bitch

[quote=77422467][quote-nick]Tofflans skrev 2017-02-17 18:41:42 följande:[/quote-nick]Tack för svar, men jag kommer åt att välja ljud eller inte, men jag väljer icke ljud så tar jag även bort själva aviseringarna.[/quote

Hm, det fungerar på min mobil. Är det säkert att du är inne under rätt inställningsmeny? Inte direkt i "Aviseringar" utan i "Ljud och vibration"?

Samuel07Elton10
  • Långbenopluto
    Nillas93 skrev 2017-02-17 20:41:44 följande:
    Tryck uppåt på ljudknappen på sidan av telefonen.
    Då kommer det upp en ruta där det står ringsignal.
    Uppe i högra hörnet på den rutan finns en pil som pekar neråt tryck där
    Då utvidgas rutan till 4 rader
    Ringsignal, media, aviseringar och system
    Lite ringsignal måste vara på för att du ska kunna ta av ljudet på aviseringarna annars räknas telefonen som ljudlös och då är allt ljud av
    TACK! Äntligen
Svar på tråden Aviseringsljud Samsung J5 (2016)