Kom hem från förskolan utan blöja
Idag när jag hämtat min 1,5 åring från fsk och sen lekt i parken på väg hem, upptäckte jag väl hemma att hon var utan blöja. (Hon är alltså inte blöjfri på långa långa vägar)
Det var kiss i byxorna och overallen såklart, och när jag ringde upp var ingen från avdelningen kvar , men jag fick veta att det iaf inte varit någon vikarie under dagen utan bara hennes vanliga pedagoger, och att standardbytet är efter vilan (dvs hon hade varit utan blöja i ca fyra timmar när vi kom hem)
Jag blir såklart orolig - är det här något som händer lite då och då hos er andra, eller ska jag se det som ett möjligtvis tecken på att de är för stressade eller så? För mig är det helt obegripligt att miss att ta på blöjan på ett blöjbarn , men jag förstår såklart att det är en annan tidspress osv för en fsk-pedagog.
Men Magkänslan skriker att något är fel, hon var också ovanligt orolig efter hämtning och fick fleras utbrott (men det kan ju bero på den kissiga byxan också såklart ????????) Hon skolades in för en månad sen ungefär, är det min överkänsliga mammainstinkt eller bör jag ta upp det med dem , eller rentav chefen? Jag förstå SÅKLART att det inte är pedagogernas fel, att det inte beror på nonchalans. Men jag är orolig att de inte hinner se barnen!!