• ENR

Är jag gravid trots testet var negativt?

Hej. November 2016 slutade jag äta p-piller. Jag fick min första mens ca 4-5 dagar efter jag slutade, fick sedan mens igen ca 6 dagar efter den första slutade (runt den 16 december om jag och min fästman minns rätt). Anledningen till att jag skapade denna tråden är för att jag har graviditetsymptom som trög och svullen mage, utebliven mens, huggande och ömmande känsla under naveln, illamående på natten, ständigt trött, svullna bröst, kissar mer än vanligt och förändrade smaklökar. En märklig sak var också att det gjorde ont inuti mig när min man förde in sin ***. Vi fick avsluta akten pga smärtan och det har inte hänt förut. Jag hade min mens senaste gången den runt den 12 Januari, som varade i 4 dagar.

Igår provade jag ett sticktest (graviditetstest) och den var negativ.

Är jag gravid eller är det oregelbunden mens fortfarande? I såna fall, varför symptomen?

Jag är diabetiker och behöver kontakta min läkare om jag är gravid, för att ha mer koll på blodsockret.

Negativttest, diabetiker, symptom, p-pillerstopp
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-18 13:55
    Glömde skriva känsliga bröstvårtor, de har blivit mörkare runt bröstvårtorna och syns blodådrar på vårtvården.
  • Svar på tråden Är jag gravid trots testet var negativt?
  • Mascaraklumpar

Du kan vara gravid om du haft oskyddat sex för mindre än tre veckor sedan. Men eftersom hCG-nivåerna i ditt urin är omätbara och det är detta hormon som orsakar de första symptomen är det inte troligt att symptomen i så fall hänger ihop med graviditeten. 

• ENR

Vi har haft oskyddat sex varje vecka.

Vi hittade gravidtest som kunde visa graviditeten tidigt, mem vi testade med den "vanliga". Hur tidigt kan testerna visa?

• 2Deville

Det är vanligt med oregelbunden mens och ägglossningar när du slutat med preventiv medel. Tex min ägglossning kan ge dessa symptomer.
    Håller nog med tidigare svar. Att symptom kanske inte måste höra ihop med en graviditet.
    Men man kan ju aldrig veta helt hundra.
    Min senaste graviditet så hann jag knappt ta ur min p-stav tills jag blev gravid. Märkte det på att allt luktade såååå sjukt mycket mer.
    Testade väldigt tidigt med ett vanligt gravtest. Och gav starkt utslag.

Testa om ett par dagar till eller kanske ett ägglossnings test?!

• Mascaraklumpar
    ENR skrev 2017-02-18 13:31:57 följande:

Vi har haft oskyddat sex varje vecka.

Vi hittade gravidtest som kunde visa graviditeten tidigt, mem vi testade med den "vanliga". Hur tidigt kan testerna visa?

För att helt kunna utesluta en graviditet med testerna måste det gå längre än tre veckor efter det oskyddade sexet (gäller alla tester, oavsett vilken nivå de mäter), så i praktiken är det bara när man får mensen man kan vara säker på att man inte är gravid när man försöker skaffa barn. Som tidigast kan man få ett positivt 10-11 dagar efter ägglossning.
  • ENR

Vi har beställt hem ägglossningstest och graviditetstest från gravidkollen.se och får hem det nästa vecka. Hoppas på ett plus snart.

Tack för svar (båda två)

Svar på tråden Är jag gravid trots testet var negativt?