O
Nollkoll skrev 2017-02-18 22:59:57 följande:
Hej hoppas det är okej att ja frågar, äter p-piller sen många år tillbaka av samma sort, brukar ofta hoppa över mensen då jag alltid från sån fruktansvärd mensvärk att ja kreverar. Nu sedan 3.v tillbaka har jag haft spännande huvudvärk på morgonen och strax innan jag lägger mig ständigt trött/utmattad oavsett hur mycket jag sover eller inte sover? Brösten känns svullnare/större magen känns svullen fått som milda "hugg" eller en väldigt lätt mensvärk ibland, ibland jätte frussen å ibland svettas satan, kan ja vara gravid eller vad händer ? Känner inte igen detta på min kropp, har ätit dom hormon fria tabletterna nu i 2 dagar men endast kommit brun aktiv flytning så gissar väl att mensen är på väg. Gjort 2 neg test ska ja testa igen eller är det något annat som händer?
Om du har en hemsk mensvärk, ät pronaxen istället under din mens. Jag har många års erfarenhet av livmoder, hormoner m m. Otur skulle man kunna säga men ack att det inte finns mycket jag inte vet om kvinnor, fertilitet, hormoner, mens m m
Att medvetet hoppa över din mens är EG inget att rekommendera. Du försätter din kropp i en hormon rubbning som kan ställa till det och ge en massa underliga individuella symptom. Ha din mens men hitta något som mildrar din värk. Brun flytning indikerar oftast på kougulerat blod. Din mens försöker starta. Känner du dig osäker så ta ett test. Annars skulle jag gissa på mens symptom eller lite rubbning :)