• SarahA1989

är jag kanske gravid ändå

Hej!

Jag har en fråga jag gjorde gravtest för 8dagar sedan och det blev neg:/.....

Men har fortfarande inte fått min mens än men nu känns bröst större men dom är inte öma på något sätt.

Fryser fruktansvärt på kvällarna vart så i 4dagar kan jag vara Gravid eller vad kan det bero på?

Har haft mer flytningar än vanligt i 2dagar vitaktiga ganska tunna och ibland genomskinliga så vad är detta tro?

• Svar på tråden är jag kanske gravid ändå
  • Långbenopluto
    SarahA1989 skrev 2017-02-18 22:10:00 följande:
    Okej skulle du göra det och hur länge skulle du vänta med att ta det?
    Jag hade tagit i morgon bitti.
  • SarahA1989

Sks nog göra det är äl är det perfekt med haft sex 2gr idag:) tack för svar:)

• Nollkoll

Hej hoppas det är okej att ja frågar, äter p-piller sen många år tillbaka av samma sort, brukar ofta hoppa över mensen då jag alltid från sån fruktansvärd mensvärk att ja kreverar. Nu sedan 3.v tillbaka har jag haft spännande huvudvärk på morgonen och strax innan jag lägger mig ständigt trött/utmattad oavsett hur mycket jag sover eller inte sover? Brösten känns svullnare/större magen känns svullen fått som milda "hugg" eller en väldigt lätt mensvärk ibland, ibland jätte frussen å ibland svettas satan, kan ja vara gravid eller vad händer ? Känner inte igen detta på min kropp, har ätit dom hormon fria tabletterna nu i 2 dagar men endast kommit brun aktiv flytning så gissar väl att mensen är på väg. Gjort 2 neg test ska ja testa igen eller är det något annat som händer?

• Skridskoprinsessan2017

O

Nollkoll skrev 2017-02-18 22:59:57 följande:

Hej hoppas det är okej att ja frågar, äter p-piller sen många år tillbaka av samma sort, brukar ofta hoppa över mensen då jag alltid från sån fruktansvärd mensvärk att ja kreverar. Nu sedan 3.v tillbaka har jag haft spännande huvudvärk på morgonen och strax innan jag lägger mig ständigt trött/utmattad oavsett hur mycket jag sover eller inte sover? Brösten känns svullnare/större magen känns svullen fått som milda "hugg" eller en väldigt lätt mensvärk ibland, ibland jätte frussen å ibland svettas satan, kan ja vara gravid eller vad händer ? Känner inte igen detta på min kropp, har ätit dom hormon fria tabletterna nu i 2 dagar men endast kommit brun aktiv flytning så gissar väl att mensen är på väg. Gjort 2 neg test ska ja testa igen eller är det något annat som händer?

Om du har en hemsk mensvärk, ät pronaxen istället under din mens. Jag har många års erfarenhet av livmoder, hormoner m m. Otur skulle man kunna säga men ack att det inte finns mycket jag inte vet om kvinnor, fertilitet, hormoner, mens m m

Att medvetet hoppa över din mens är EG inget att rekommendera. Du försätter din kropp i en hormon rubbning som kan ställa till det och ge en massa underliga individuella symptom. Ha din mens men hitta något som mildrar din värk. Brun flytning indikerar oftast på kougulerat blod. Din mens försöker starta. Känner du dig osäker så ta ett test. Annars skulle jag gissa på mens symptom eller lite rubbning :)
  • Nollkoll

Skridskoprinsessan2017, tack för svaret! Min BM sa att jag kunde hoppa över mensen hur länge jag ville pga dom kraftiga smärtorna, ett tag hoppade jag nästan över ett helt år tror jag, senast jag hade sån värk så vaknade jag av smärtorna å kallsvettades och tårarna sprutade så ringde 1177 å hon sa att hade ja inte feber så skulle jag testa naproxen och dom blev min räddare! Så äter dom när jag får ont och har nu under ett tag börjat försöka ha mens så "ofta jag kan", gud va kroppen kan ställa till i huvudet på en, sambon å jag vill ju ha barn men inte än :D

• Skridskoprinsessan2017
    Nollkoll skrev 2017-02-19 00:06:19 följande:

Skridskoprinsessan2017, tack för svaret! Min BM sa att jag kunde hoppa över mensen hur länge jag ville pga dom kraftiga smärtorna, ett tag hoppade jag nästan över ett helt år tror jag, senast jag hade sån värk så vaknade jag av smärtorna å kallsvettades och tårarna sprutade så ringde 1177 å hon sa att hade ja inte feber så skulle jag testa naproxen och dom blev min räddare! Så äter dom när jag får ont och har nu under ett tag börjat försöka ha mens så "ofta jag kan", gud va kroppen kan ställa till i huvudet på en, sambon å jag vill ju ha barn men inte än :D

Naproxen, perfekt... Ha mens dom gånger du står ut. Dom gånger jag hoppade över de blev jag så fruktansvärt hormonell i mitt humör att de inte var värt det. En sak är säker, kvinnor och hormoner är något helt osannolikt galet. Karlarna skulle bara veta. Hoppas de går bra för dig i fortsättningen :)
Svar på tråden är jag kanske gravid ändå