• Anonym (Min dotter)

Orohetsanmälan

I fredags så var jag och min dotter (12år)på möte med skolan och socialen, skolan har gjort en orohetsanmälan på min dotters mående.

Jag och min dotter har prata länge och ett mycket bra och givande samtal, mycket min lilla tjej har fått ur sej :/

hon har en trasslig bakgrund med en pappa som inte bryr sej och knappt haft kontakt med sen hon var 6år och fram till hon var 6år var kontakten mycket bra.

mycket av de hon sagt på mötet och till lärare innan har hon ljugit om el överdrivit för att hon känner sig ensam och utanför de tjejgänget hon vill vara med.

Något som jag misstänkte!

Hur går man till väga nu? Min dotter gråter tröstlöst och har sådan ånger

Hur ställer sej socialen till sånt

• Svar på tråden Orohetsanmälan
  • essy81

Stötta din dotter och be om ett till möte och förklara hur hon känner sig

• Dumbledore

Orosanmälan heter det. Och socialen kommer att utreda om din dotter och du behöver stöd av något slag. Vare sig dottern ljugit eller ej.

• Anonym (T)

Soc kallar er alla nog till ett möte. Barn, förälder, kurator. Mötet är till för att de ska kunna avgöra om de ska inleda utredning eller lägga ner. Så här kan ni ju påpeka att hon ljugit. Och så gör soc en egen bedömning av om en utredning behövs eller ej.

• Anonym (bibi)

Hur ställer sig socialtjänsten till vad?

Varför gråter din dotter tröstlöst? Har hon gjort det under en längre period eller bara idag?

Svar på tråden Orohetsanmälan