Återkommande STORA blödningar
Hej! Jag är gravid och går in i vecka 16 i övermorgon. För en vecka sedan fick jag en relativt stor blödning som slutade lika fort som den kom. Åkte till akuten som gjorde undersökningar utan att hitta någonting fel och bebis mådde bra.
Igår var det dags igen. Från ingenstans så fick jag en STÖRTblödning. Det forsade verkligen som från en kran och kom stora klumpar. Var helt säker på att det var kört och åkte upp akut. Vul gjordes utan att hitta något fel, och bebis mådde bra. Fick en stor binda från förlossningen ni vet -den fylldes så att den läckte på ca en kvart. Men inga fel och läkaren förstod inte vart allt blod kom ifrån. Fick 4 blodstoppande piller och åkte hem. Blödde fortsatt när jag kom hem och inatt, tog fler blodstoppande imorse och nu har det avtagit. Kommer bara lite numera.
Men vafan? Är det någon som har varit med om det här? Har ni fått någon orsak? Har graviditeten fullföljts eller har något hänt er? Känns som att jag ändå måste få reda på varför då det här återkommer och i så pass enorma mängder.. Ska ringa min bm imorgon måndag och avvakta idag om det fortsätter hålla sig under kontroll. Tills dess vänder jag mig hit!