Jamaica och Mexico
Hej!
Har funderingar kring två olika resemål. Först Jamaica... det ska ju vara väldigt fint där, har jag hört och läst. Men när jag läser på Sweden Abroad står det att kriminaliteten är väldigt hög där, och så skriver de verkligen inte på alla länder i Karibien, så det känns som att det borde vara ganska allvarligt då. Här är ett citat därifrån:
"Brottsligheten är hög. Beväpnade rån, överfall och andra våldsbrott förekommer ofta i Kingston och Montego Bay ? främst i högriskområden, men ibland också mot turister i turistområden. Mycket stor försiktighet bör iakttas. Man bör undvika ensliga platser och helst inte promenera ensam, särskilt efter mörkrets inbrott. Våldtäkter förekommer, även i turistområden."
Känns lite lätt oroväckande. Men både Ving och TUI arrangerar ju resor dit, så jag undrar lite hur man ska resonera kring att åka dit. Det verkar som sagt väldigt härligt där, men jag blir avskräckt när jag läser på Sweden Abroad.
Min andra fråga rör Mexico. Var är det bäst? Vackrast/lugnast stränder och omgivning? Har ni något tips på bra hotell där? De flesta är ju all-inclusivehotell (om man kollar ving och TUI), och de känns väldigt stora, röriga och ocharmiga. Har inga problem med all inclusive om det håller hög standard.
Tack på förhand!! :)