• lllycka

ni som kan, missfall eller x?

Hade sex senast runt 26-27/1 om jag minns rätt, hade ganska kraftig mensvärk runt 14/2, kom lite små blod, behövde aldrig tampong, varierande klart blod och brunt. Men som sagt mest färgade flytningar skulle jag beskriva det.. trodde de va mensen som va på g, men då den aldrig kom igång tog jag ett gravtest, visade gravid.

Då jag haft ont, mensvärk molande och små blött gick jag till gyn.

Såg ingenting på VUL. Fick lämna HCG prov:

15/2 HCG 71 (ingenting på VUL)
    17/2 HCG 191 (ingenting på VUL)
    20/2 HCG 630 (ingenting på VUL)

Fortfarande lite färgade flytningar, allt från brunt till rött, men inte hela tiden och behöver absolut inget skydd. Mest när jag torkar mig. Har ingen värk längre.

Vad tror ni? Missfall på g? X (utomkvedes) ?? Eller en fin vanlig graviditet.

• Svar på tråden ni som kan, missfall eller x?
  • HejsanHoppsan2017

Hej

Har bry med småblödningar jag me :(

Jag vara undra en sak, om de är ok på vul, borde de inte utesluta utomhavande då? De borde de väl se där?

• lllycka
    HejsanHoppsan2017 skrev 2017-02-20 19:08:37 följande:

Hej

Har bry med småblödningar jag me :(

Jag vara undra en sak, om de är ok på vul, borde de inte utesluta utomhavande då? De borde de väl se där?

Dem såg inget i verken livmoder eller äggstock :/
  • EpicNurse

Helt normal stegring av hcg:t, och man ser inget i livmodern förrän det är över 1000! Så det låter som en helt normal graviditet! När det är över 1000 kan man vänta sig att se i alla fall en hinnsäck i livmodern, sen lite senare kommer fostret också.

• lllycka

Ska tillbaka imorgon och så nervös att dem inte ser något denna gången heller :(

• EpicNurse

Jodå dom borde se en hinnsäck! :) om än en liten men jag skulle bli sjuuukt förvånad om dom inte gjorde det!

Lycka till!

• lllycka
    EpicNurse skrev 2017-02-22 19:58:54 följande:

Jodå dom borde se en hinnsäck! :) om än en liten men jag skulle bli sjuuukt förvånad om dom inte gjorde det!

Lycka till!

Tack!
    Men borde dem inte se mer? Finns ju folk som ser hjärtat picka i v. 5+5????
  • EpicNurse
    lllycka skrev 2017-02-22 23:03:34 följande:

Tack!

Men borde dem inte se mer? Finns ju folk som ser hjärtat picka i v. 5+5????

Om det skulle stämt på pricken med hur du räknar din ägglossning, vilket det sällan gör, så kan man i typ hälften av fallen se hjärtaktivitet i v 5+5. Men det är vanligt att man inte gör det! Det är ju därför man inte kan boka tidiga ul förrän i ca v 7-8. För att man ska vara 'säker' på att där borde vara hjärtaktivitet.
  • lllycka

Idag va HCG på 2234ml ! En jätte ökning, såg hinnesäck & gulekroppen direkt, tror inte fostret? Men fick tid om 14 dagar igen och då sa hon att vi bör se ett litet hjärta picka.

Låter de normalt ??

• HejsanHoppsan2017
    lllycka skrev 2017-02-23 17:00:55 följande:

Idag va HCG på 2234ml ! En jätte ökning, såg hinnesäck & gulekroppen direkt, tror inte fostret? Men fick tid om 14 dagar igen och då sa hon att vi bör se ett litet hjärta picka.

Låter de normalt ??

Åh va skönt för dig <3

Grattis!

Själv har jag fått MF eller x.. ska in igen imorgon :(
  • EpicNurse
    lllycka skrev 2017-02-23 17:00:55 följande:

Låter de normalt ??

Grattis! Jag sa ju det!! :)

Låter helt normalt! Du kan absolut andas ut!
  • lllycka
    HejsanHoppsan2017 skrev 2017-02-23 18:03:17 följande:
    Åh va skönt för dig <3

Grattis!

Själv har jag fått MF eller x.. ska in igen imorgon :(
    Nej :( vad tråkigt att höra...

Får försöka tänka att de inte va menat och antagligen inget som var förenat med liv, därför de blev missfall... livet är helt enkelt jävligt orättvist ibland! & de är okej att vara ledsen, så jäkla ledsen man bara E!
Svar på tråden ni som kan, missfall eller x?