• Simone

Junibacken på lördag?

Jag, sambon och vår dotter på 16 månader tänkte åka till Stockholm i helgen. Jag har alltid velat besöka Junibacken och tänkte att vi skulle ta oss en tur dit på lördag. Det var först nu det slog mig att det är sportlov... är det någon som varit där under sportlovet dessutom en helg, är det packat med folk?

• Svar på tråden Junibacken på lördag?
  • viseversa

Det är ALLTID packat med folk på helger och lov. Man får INTE ta med sig barnvagn in så ni är medvetna om det. Den får man låsa utanför eller lämna "hemma" tycker junibacken är grymt överskattat. Snordyrt både i inträde och i cafe och restaurang och ungar ÖVERALLT! 

• viseversa

Jag skulle satsa på skansen,naturhistoriska riksmuseet,tekniska museet mm mm mm

• Simone
    viseversa skrev 2017-02-20 19:55:37 följande:

Det är ALLTID packat med folk på helger och lov. Man får INTE ta med sig barnvagn in så ni är medvetna om det. Den får man låsa utanför eller lämna "hemma" tycker junibacken är grymt överskattat. Snordyrt både i inträde och i cafe och restaurang och ungar ÖVERALLT! 

Va som jag trodde... bra att du nämnde att man inte får ha med sig barnvagn, det hade jag ingen aning om. Tack för de andra tipsen, kanske ska besöka något av dom ställena istället :)
  • Carambolan

Jag skulle också välja något annat. Har varit där en gång på en helt vanlig helg och gör aldrig mer om det :) Tror heller inte att en 16-månaders har så stor behållning av det, men om DU alltid velat besöka det för din egen skull så kan det ju vara värt att ta barnet i en sele på ryggen och trängas lite kanske.

• viseversa
    Simone skrev 2017-02-20 19:59:43 följande:
    Va som jag trodde... bra att du nämnde att man inte får ha med sig barnvagn, det hade jag ingen aning om. Tack för de andra tipsen, kanske ska besöka något av dom ställena istället :)
    Ja det är inte så fantastiskt som man kan tro. Var där förra sommaren och ett av mina barn försvann i trängseln på 10 min och jag fick panik Det var trångt och kö till allt och sagåtåget får man bara åka en gång på den biljetten man betalar när man går in. Det är inte värt priset. Dom flesta museeum är gratis inträde och betydligt roligare och mer prisvärda än junibacken. 
Svar på tråden Junibacken på lördag?