Var selektiv med era barns leksaker
Så inte era barn får dåligt inflytande.
Jag är verkligen utmattad av situationen med mitt ex. Vi har flera barn tillsammans och tanken är att de ska bo växelvis hos oss. Men i praktiken bor de mest hos mig, eftersom de inte riktigt orkar vara hos sin mamma.
Jag gör mitt bästa för att uppfostra dem, men vi har väldigt olika synsätt, jag och mitt ex. Vi levde tillsammans i många år innan hon bestämde sig för att hon ville ?ut på marknaden? igen ? det var väl något som hände när hon fyllde 40, kanske några känner igen det.
Problemet är att när det gäller barnen så är det bara hennes sätt som gäller. Hon är alltid den som har rätt, och om man ifrågasätter henne blir hon snabbt arg. Det verkar vara något hon själv fått med sig från sin egen uppväxt.
Jag känner mig ärligt talat ganska desperat just nu. Det här sliter verkligen på mig.
Finns det någon som varit i en liknande situation och har några råd?
De är jag som skrev på 2 forum
Kommunicera endast om barnen. Ta all kommunikation via e-mail (inte via telefon, inte via ansikte mot ansikte).
Igenkänning på det där. Jag har också liknande. Mitt X är däremot slapp, lat och bekväm som pappa. Jätte snäll som person men jag tycker vi uppfostrar olika. nu Är dottern 8 år och vet att det gäller olika regler beroende på vart hon bor.
kan du ge några exempel på hur en dialog kan se ut?
Det kan var var som helst.
Bara man hållet med henne hur man skall göra är det lugnt.
Hon ska bara ha rätt å alla ska bara hålla med, de gäller alla så. Finns ett namn på detta syndrom.;)