• Ebichu

Graviditetssymptom från tidigt efter ÄL som sen har försvunnit/avtagit?

Så här ligger det till enligt kalendern så "ska" jag ha haft ägglossning den 14:e den här månaden den 16:e kände jag att det stack till en gång (kan ha vart ägglossning då) och bara två dagar senare den 18:e alltså ÄL +4 enligt kalendern så känner jag att det på riktigt "hugger" till i livmodern, efter det hade jag lätt mensvärk och stickningar fram och tillbaka och även så mådde jag illa och brösten började ömma hela tiden och växa smått sen avtog det och sen den 20:e så kom det tillbaka fast med känslan av en riktig mensvärk som dagen precis innan mens fast det egentligen var bim -8 och det höll i sig ett tag men sen försvann det också och sen igår den 21:a bim -7 alltså så kände jag bara av som mensvärk tidigare under dagen och även att mina bröst ömmade till igen. 
    Fram och tillbaka under dom dagarna så höll illamåendet sig i men nu är allting som bara bortblåst känns ingenting längre förutom väldigt lätt i brösten och minimalt i livmodern som egentligen skulle kunna vara mina tarmar som håller på bara eftersom det verkar vara väldigt gasigt just nu (dom låter hela tiden) plus så är jag förstoppad (har ibs också).
    Ja förutom det så har jag börjat gråta så fort jag kollat på min hund när han har gjort något gulligt och scrollade förbi lite flikar jag hade uppe i mobilen och såg en babybody och började gråta igen.
    Vad det än är så håller min kropp och mina hormoner på att spela mig ett väldigt stort spratt just nu och känns väldigt konstigt då det egentligen är alldeles för tidigt.

Så jag vet inte om jag ska hoppas på att möjligheten för ett kommande plus finns eller om jag bara var skengravid som vanligt det är bara att det där andra hugget i livmodern har jag aldrig haft när jag har vart skengravid förut.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-22 07:40
    Glömde tillägga att jag haft mycket mer rikliga flytningar än normalt mellan ÄL och bim samt att det även har känts i svanken fram och tillbaka när jag haft som mensvärk.

• Svar på tråden Graviditetssymptom från tidigt efter ÄL som sen har försvunnit/avtagit?
  • Ebichu

Ingen som haft liknande men som det ändå gått bra för sen?

• Ebichu
    Brösten ömmar fortfarande till och från fortfarande, har väldigt konstig sovmönster (är arbetslös just nu så det är ok) så jag somnade klockan 10 imorse och vaknade 15.30 efter det åt jag ingenting och fick nyligen världens värsta blodsockerfall någonsin med både darrningar, kallsvettningar, hjärtklappning och att jag var på väg att svimma av och det kändes till och med som att min livmoder kickade igång igen. Har ätit nu men ligger och bara skakar fortfarande.
  • Busi88

Jag hade likadant, tyvärr blev det missfall på det :( fick symptomer äl + 3 typ o fortsatte fram till bim-4 på bim-2 började jag störtblöda o hade mensvärk från h*lvetet. hoppas det går bättre för dig!

• Ebichu
    Busi88 skrev 2017-02-23 19:54:57 följande:

Jag hade likadant, tyvärr blev det missfall på det :( fick symptomer äl + 3 typ o fortsatte fram till bim-4 på bim-2 började jag störtblöda o hade mensvärk från h*lvetet. hoppas det går bättre för dig!

Beklagar verkligen att du var tvungen att gå igenom det :( 

Det konstiga är att jag har ju fortfarande symptom fram och tillbaka som att jag är yr och väldigt illamående iaf så jag knappt kan äta något just nu får iaf i mig yoghurt och knäckebrödsmackor. Samt att jag fick feber idag och tog en alvedon iaf så nu känns ju det lite bättre iaf. Samt att igår kväll efter jag skrivit så fick jag en konstig värmekänsla i hela kroppen som att jag skulle ha feber redan då fast hela min hud var kall (normalt sett väldigt kall av mig) men jag kände mig så varm då så jag var tvungen att ligga med fönstret öppet fast det är snö ute och jag brukar knappt vilja ha fönstret öppet annars varken på sommaren eller när jag är sjuk annars blev bara så kraftig konstig känsla igår så kylan var det enda som hjälpte.

Men sen får man ju tänka på att för två dagar sen försökte jag börja sluta röka så hade köpt nikotinplåster, så kan ju ha fått antingen nikotinabstinens eller "nikotinöverdos" att plåstrena kanske var för starka för mig eller att jag helt enkelt kanske är sjuk :/ 

Men det är ju bara så att för en gångs skull där i början så kände jag verkligen som att nu är jag gravid men efter det har jag bara börjat tvivla med tanke på att jag har vart skengravid varje månad det senaste året känns det som men man vet ju aldrig :)
  • Ebichu
    Nu vet jag inte vad som händer längre :O fick precis väldigt lätt rosa på pappret när jag torka mig efter jag vart på toa så antingen så var det en nidblödning och det verkar som jag faktiskt kanske är gravid eller så är det tidigt missfall eller så får jag bara min mens 4 dagar för tidigt den här månaden som aldrig brukar hända mig så får hålla tummarna nu att det faktiskt går bra :)
  • Vinter16

Jag har haft exakt samma sak! Ska egentligen få mens imorgon men jag har inga symtom eller liknande. Däremot kände jag som du gjorde efter äl men stickningar och så.. hur går det för dig? Har du gjort test ännu eller har mensen kommit? :)

• Ebichu
    Vinter16 skrev 2017-02-26 20:33:18 följande:

Jag har haft exakt samma sak! Ska egentligen få mens imorgon men jag har inga symtom eller liknande. Däremot kände jag som du gjorde efter äl men stickningar och så.. hur går det för dig? Har du gjort test ännu eller har mensen kommit? :)

Min mens är beräknad den 28:e så inget nytt test än gjorde test den 23:e däremot som visade på negativt ( kan kanske ha vart för tidigt för mig) men fick ju som sagt brunblandade flytningar den 24:e som sedan övergick till riktig blödning fast mindre riklig än vanlig mens och sen övergick det till brunblandade flytningar igen för att sen efter den 25:e inte ha kommit mer alls.

min mage känns fortfarande konstig, uppsvälld och gasig och det sticker fortfarande fram och tillbaka känns det som men osäkert om jag känner det från livmodern eller tarmarna men ibland känns det så långt ner iaf så det känns som livmodern. 

Ska ta nytt test nu i veckan som kommer iaf och se om det blev något eller inte beroende på om jag får min riktiga mens nu också eller inte :)
Svar på tråden Graviditetssymptom från tidigt efter ÄL som sen har försvunnit/avtagit?