• lchfbebis

PCOS + LCHF = BEBIS

Hej, 

Jag och min sambo har i flera års tid försökt bli med barn. Jag har sedan länge förstått att något inte står rätt till då jag har mens 1-3 ggr om året. Våren 2016 fick jag konstaterat att jag har PCOS och behöver äta provera för att framkalla blödning för att sedan äta letrozol. I denna veva köpte vi hus och skulle göra en ganska stor flytt och båda bytte roll på jobbet så vi valde att vi ska börja försöka med dessa hjälpmedel nu 2017 när vi landat lite i allt nytt. 

Vi har länge ätit LCHF (med avsteg under semestrar, födelsedagar och högtider) och när jag håller det i 3-4 veckor i sträck brukar jag alltid lyckas få mens. Nu vid nyårsskiftet 16/17 började jag om med LCHF återigen.

De senaste veckorna har jag haft lite olika typer av symtom och tog ett graviditetstest 17/2 och är GRAVID jag tror detta är tack vare lchf då det finns studier som visar på att hormonrubbningen i kroppen är pga allt socker vi får i oss, ville bara dela med mig av denna härliga nyhet till alla er där ute som också lider av PCO/PCOS och som inte har testat lchf än! 

nouw.se/lchfbebis

• Svar på tråden PCOS + LCHF = BEBIS
  • Caroline_pcos

Grattis =)

Jag gjorde test 1 mån efter dig ., pos ???????????????? kämpat med pcos/ övervikt/ barn i snart 10 år.. för 10 månader sedan gjorde jah en överviktsoperation..
    Och på första förslaget med koll i en app för ÄL så träffa det =) planerat BF 20/11;) tidigt UL i V.9:)

• Silverfisken

Jag vill bara också kika in och skriva under på detta!
    Har försökt bli gravid i omgångar i ganska många år nu, men aldrig lyckats hålla mig till LCHF så konsekvent under längre perioder pga sockerberoende. Men nu den senaste LCHF-omgången är jag inne på 4:e månaden sockerfri och har precis lyckats bli gravid!! <3 Tillskriver det helt och hållet ketogen, mejerifri LCHF. Det måste helt enkelt vara BRA för kroppen ;D

• Ida3434

Tror inte det är avgörande för alla. Har en vän som gått ner 45 kg, äter lchf, tränar nästan varje dag och har gjort 5 ivf utan att bli gravid. 

• Inis123

Så kul att ni lyckats bli gravida grattis till er :) jag har kört LCHF nu i en vecka och kan känna redan nu att kroppen känns bättre :) hoppas jag också lyckas plussa snart

Svar på tråden PCOS + LCHF = BEBIS