• hggeli

Flera positiva ägglossningstest i rad, Gravid??

Hej alla,

Någon som har erfarenhet av detta??
    Jag började ta ägglossningstest där jag tror min ägglossning skulle vara. Det visade positivt. Fortsatte med att testa, nu 6:e dagen i rad är det fortfarande positivt ....skumt??!! Kan jag vara gravid.

Jag testade med gravtest imorse för vart så oerhört nyfiken även om jag då kanske bara är 4 -7 dar efter ägglossning.När jag hålller testet i solljus så ser jag en ytterst svag linje, men den är så svag att det skulle kunna vara ett spökstreck. Jag har haft sådana på de allra billigaste testerna, så de litar jag inte på. Detta test däremot är det näst billigaste testet och har inte sett en sådan linje på dem förr.
    Vågar dock inte hoppas för mkt. Tänkte testa igen om 2-3 dar då jag ju är så tidigt i sådanafall.

Jag vet man kan se med ägglossningstest att man är gravid, MEN min fråga är INTE det =) utan denna:

Någon som testat och från ägglossning och framåt fortsatt få positiva resultat på graviditetstestet och varit gravida?? Dvs inte testat vid förväntad menstruation utan från ägglossning och framåt. Att de är positiva hela tiden liksom ???

Tacksam för svar!! =)

• Svar på tråden Flera positiva ägglossningstest i rad, Gravid??
  • hggeli

becca90: berätta hur det går. håller tummar =)
    ser du linjen på mitt test. ??? som jag la upp innan. provade leka och dra upp kontrast också och kolla på detta.

• hggeli

låter som du är gravid. jag har också tokömma bröst och bröstvårtor. kan ju va mensen på väg men tycker de känns mer svullna än annars. 
    positivt ägglossningstest borde du inte ha nu, du är säkert gravid :)

hoppas jag är det med! åhh. men verkar som sagt va i vecka 3+4 nu. trodde jag var i 4+0. förklarar allt. 

jag blev så rädd ett tag att jag inte var gravid.

ska testa igen om 4 dar. känner stort hopp igen =)

• hggeli

låter som du är gravid. jag har också tokömma bröst och bröstvårtor. kan ju va mensen på väg men tycker de känns mer svullna än annars. 
    positivt ägglossningstest borde du inte ha nu, du är säkert gravid :)

hoppas jag är det med! åhh. men verkar som sagt va i vecka 3+4 nu. trodde jag var i 4+0. förklarar allt. 

jag blev så rädd ett tag att jag inte var gravid.

ska testa igen om 4 dar. känner stort hopp igen =)

• becca90

Jaaa jag ser strecket!! Håller tummarna!! När tänkte du testa igen???

Jaa jag hoppas! Men känns ändå som att jah bara inbillar mig själv!!

• hggeli

Jag förstår. Jag tror du är gravid. Men man är ju aldrig säker inte ens med svaga svaga positiva. Ett klart positivt som inte kan va nått annat. Då är man säker.

Ska försöka hålla mig 4 dar. Åtminstone 3 hehe.

Du då? Idag ? :)

• ajnas

Nackdelen med att testa extremt tidigt är ju att risken för att det ska bli ett extremt tidigt missfall som du inte ens skulle märkt av annars, är stor. Jättekonstigt att du fått så många positiva äl-test, men kan det vara så att din kropp är lite i obalans och du producerar äl-hormoner under längre tid än normalt? Jag tänker att om der var så att de första testerna visade att du hade äl, så känns det väldigt osannolikt att de skulle ge utslag för graviditetshormoner så snart efter. Ägget har ju inte hunnit fästa och några hormoner har väl knappt börjat producerats. Eller tänker du att du skulle vara gravid från förra cykelns äl? Isåfall borde ju gravtesterna ge starkare resultat. Vilken dag i cykeln är du på?

Ledsen att låta negativ, jag vet hur jobbigt det är när man vill så gärna. Hoppas att du snart får ett starkt positivt test!

• hggeli

Jag tror mina test ej var positiva förrän 26:e kanske. Har aldrig haft så förr.

Man kan få positiva gravtest älskar+5 vilket jag antagligen var med ny beräkning.

Tog först med tester som ska visa tidigt som alla visade positivt på grav. Sen visade de negativt med clearblue och ett annat test. Det där andra testet visade sen idag svagt positivt.

Du kan ha rätt kanske ej ska hoppas. Men tror jag är gravid var bara för tidigt innan med vissa tester o därför de som visar tidigt alla visade så svagt. Men tiden får utvisa ska vänta två dar testa igen. Klart det kan va tidigt missfall men då skulle inte testet som visade negativt för nån dag sen visa positivt idag. Då har det ju gått upp.

Kolla Youtube vissa tester visar riktigt tidigt :)

• hggeli

Jag är i vecka 3+4 tror jag. Trodde jag var i 4+0 men var lite fel ute. Tror jag hade ägglossning ett äl resten de andra visade kanske på högt hormon bara. Eller kanske är jag i 3+3

Eller så är jag inte gravid alls eller så tidigt missfall. Hade räknat bort grav men idag kände jag mig hoppfull och jag tror tyvärr inte på din teori för jag vet ändå att det kan visa riktigt tidigt med vissa tester sen negativt med andra. Men går ej hormonet upp om nån dag då är det såklart inte så.

• hggeli

Varför jag började testa tidigt är för jag inte vet riktigt i cykeln vart jag är. Efter min graviditet för ett år sen har min cykel vart mkt längre än annars och dessutom har jag antingen 6 veckor eller 7 veckor mellan varjje menstruation.
    Har tagit tre test mina hormoner är helt normala. Blev orolig d"vi ej vart gravida på snart ett års försök. Så vet att mina hormoner är helt normala, så tror mer på att jag är tidigt gravid =) men vi får se . jag hoppas.
    tack för svar ändå såklart även om det var negativt, var ju bara vad du tror och tänker med den info du hade. 

• hggeli
    becca90 skrev 2017-03-07 13:25:36 följande:

Jaaa jag ser strecket!! Håller tummarna!! När tänkte du testa igen???

Jaa jag hoppas! Men känns ändå som att jah bara inbillar mig själv!!

Becka är du gravid???
    Jag är det, ringt barmorska idag :D är superlycklig! hoppas det gått bra för dig med <3
  • becca90
    hggeli skrev 2017-03-10 09:26:20 följande:

Becka är du gravid???

Jag är det, ringt barmorska idag :D är superlycklig! hoppas det gått bra för dig med <3

Bim +4 negativt än! Grattis!!!
  • ajnas
    hggeli skrev 2017-03-10 09:26:20 följande:
    Becka är du gravid???
    Stort grattis!!
  • hggeli
    becca90 skrev 2017-03-10 09:46:42 följande:

Bim +4 negativt än! Grattis!!!

Åh vad synd! Men kanske hade du senare äl än du trodde . Det hade jag iaf. Man vet aldrig. Men annars kommer ju fler chanser :) vi har försökt ett år nu. Prick på året blev det. Hehe.
  • hggeli
    ajnas skrev 2017-03-10 10:20:48 följande:

Stort grattis!!

Jättetack :D hoppas bara det ska gå bra hela vägen nu.
Svar på tråden Flera positiva ägglossningstest i rad, Gravid??