• Diamanten91

Kan operation förstöra graviditet ?

Hej

Kort och gott ,gjorde operation för knappt 2,5 vecka sedan,hade ägglossning ca 1 vecka innan det...

Titthålls gjordes men de hittade ingeting så de blev bara undersökning inget återgärd ,men det blev iallafall narkos ,och göra 2 cm snitt vid naveln...

Blev påpekad att mensen skulle dyka upp inom 10 dagar enligt läkaren som kollade runt i magen.

Mensen kom aldrig ,tog gravtest igår och blev superglad det visade 2-3 veckor...

Nu till mig fråga kan den lilla operation "förstöra" graviditet ?jag tröstar mig med att det är precis i början utav gravitet,att det blev bara undersökning så de "rörde" inget typ cysta eller sådant...

vilken vecka är man i om de visade 2-3

• Svar på tråden Kan operation förstöra graviditet ?
  • EpicNurse

Nej det ska inte påverka då operationen gjordes innan fostret ens har utvecklats! :) 2-3 v betyder att det var så länge sedan du hade ägglossning. Så man lägger på ca 2 veckor för att komma fram till vilken vecka man är i. Alltså 4-5. Men man ska utgå från Sin senaste mens om den är regelbunden!

• Diamanten91
    EpicNurse skrev 2017-02-25 14:01:46 följande:

Nej det ska inte påverka då operationen gjordes innan fostret ens har utvecklats! :) 2-3 v betyder att det var så länge sedan du hade ägglossning. Så man lägger på ca 2 veckor för att komma fram till vilken vecka man är i. Alltså 4-5. Men man ska utgå från Sin senaste mens om den är regelbunden!

Okej ,ja den skulle ja kommit 17-19e :) så ja vet inte va de blir för vecka då den alltid kommer mellan 17-19e
Svar på tråden Kan operation förstöra graviditet ?