• Patriciaornestal

Hur vet jag ifall jag blivit gravid?

Hej! Jag är ny här så vet inte riktigt vart man ska skriva på vilket forum osv. Men, till saken.

Jag har nyligen tagit ut min p-stav & inte användt något annat preventiv medel efter det.

Dagen efter fick jag som en strålning i underlivet, kändes som att det stack till. Sen gick jag på toa och fick en litenliten röd blödning, tänkte väll mest att det var mens men icke då, har inte haft en enda blödning efter den dagen. Hur vet jag ifall jag blivit gravid?

• Svar på tråden Hur vet jag ifall jag blivit gravid?
  • Almina

Ta ett graviditetstest. Det visar dock inte positivt förrän efter ett par veckor, innan dess kan du inte veta.

• EpicNurse

När tog du ut den? Man brukar få ägglossning tidigast 1 dagar efter man tagit ut en pstav. Sen kommer ju mensen ca 2 veckor efter det. Så 3-4 v efter uttagande är det tidigaste man kan veta.

Men det är också normalt att det tar några månader innan man får ägglossning och mens igen efter att ha slutat med preventivmedel.

• Patriciaornestal

Tack för svaren! På onsdag har det gått 2 veckor sedan jag tog ut min p-stav, så jag tänkte att ifall jag inte får min mens inom en vecka så testar jag mig. 

Brukar ju ta ungefär 2 veckor från ägglossningen tills man får mens så får väll bara vänta och se helt enkelt. 

Svar på tråden Hur vet jag ifall jag blivit gravid?