• BeckiL

Kata eller Kamala?

Funderar på att åka till Thailand och är lite inne på Phuket. Lite orolig för att jag kommer tycka att det är för turistigt och exploaterat, men jag får väl anpassa förväntningarna efter hur läget ser ut. Jag vill ha vackra stränder och god mat, samt tillgång till bekvämligheter som t ex mataffärer, det är därför Phuket trots allt är ett alternativ. Om det nu blir Phuket (i december isf), var tycker ni att man ska bo? Funderar på Kata eller Kamala.

Tack för tips! :)

• Svar på tråden Kata eller Kamala?
  • Badskum

Jag har varit på båda ställena.

Kamala har jag dock varit till både innan och efter militären tog över och kata (och Karon som ligger bredvid och är mycket fint det med) innan.

Kamala kunde man innan sitta och äta på flera restauranger med fötterna i sanden på stranden. Och det fanns gott om solsängar på stranden. Nu är stranden utplånad på allt sånt pga militären.

Men det är antagligen samma i kata, vilket jag inte besökt efter militär.

Annars bra ställen båda två. När vi bott i Kamala har vi tagit taxi till Karon en gång per vistelse för att handla på marknaden och äta på en underbar restaurang vi älskar. Det är mer liv där och i kata än Kamala.

Svar på tråden Kata eller Kamala?