Elib89 skrev 2017-02-27 07:09:34 följande:
Man lyssnar ju såklart på BVC för dom har erfarenhet och kommer med bra tips och råd och iom att kurvan har börjat vika av och han inte går upp som han ska i vikt så blir jag som förälder jättestressad och vill att han ska gå upp i vikt fort och därför vill man att han ska såsmåningon börja äta gröt så vi har gett bara nån tesked för att introducera men inte ens det går att få i honom. Mina andra två barn har gladeligen gapat och har även kombinerat amning/flaska för att de heller aldrig varit nöjda med bara amningen. Verkar inte som att jag har grädde i tuttarna tyvärr för det går aldrig mer än 2 timmar mellan matningarna vilket har varit fine för mig, det är jätte mysigt att amma men det är nu när han inte går upp i vikt som man blir stressad
Förstår att du blir stressad och orolig. Tycker att du gör rätt i att lyssna på BVC. Allt stod inte i ts så då gav man ju råd efter det du skrev. Inget illa menat av någon tror jag. När det står att han varit utan mat i 8 timmar så reagerar många så klart. Sen skrev du ju att du försökt med jämna mellanrum och då blir det något helt annat.
Jag vet att det är svårt, men försök att inte stressa upp er. Det märker oftast barn och blir oroliga. Då låser sig hela situationen.
Men som sagt fortsätt att lyssna på BVC. Fortsätter kurvan ner så kommer ni få mer hjälp. Dom kommer inte ge upp.
Kan pappan ta barnet ibland så du och de större kan komma ut och hitta på något tillsammans. Så att du inte känner att dom glöms bort av dig. Är dom stora nog att förklara situationen för?
Styrkekram och lycka till!