• Sarasvarar

Symptomfri graviditet eller missfall?

Hej hej!

Jag har varit gravid en gång tidigare men valde att göra abort i vecka 8. Redan i vecka 5, några dagar efter att jag plussat, började jag känna av illamående, trötthet, cravings, ömma bröst, känslig för lukter, svullen mage, humörsvängningar och hade det fram till aborten.

Nu är jag i vecka 7 och det enda jag känner är att jag är väldigt trött. Inget annat. Jag är så himla orolig att bebis inte lever. Jag förväntade mig att jag skulle må minst lika dåligt som förra gången men mår i stället väldigt bra faktiskt! Och det oroar mig, det känns som att det oftast brukar bli värre för varje graviditet?

Är det någon annan som har haft en jobbig graviditet första gången och en nästan symptomfri andra eller tredje? Jag har ett privat ultraljud inbokat i vecka 12 men det är så länge kvar...

• Svar på tråden Symptomfri graviditet eller missfall?
  • Sarasvarar
    Delilah2001 skrev 2017-02-27 13:38:34 följande:

Jag har varit gravid 6 gånger, och haft olika symptom varje gång i princip.

Har varit gravid med en massa symptom och ändå fått missfall, och har varit gravid med knappt några symptom alls, och det har gått vägen.

Jag bokade tidigt ultraljud i vecka 8+ de senaste graviditeterna, en gång kunde drömma se att graviditeten stannat upp i vecka 4-5 redan, vilket jag inte märkt alls, hade fortfarande symptom.

De andra gångerna såg man levande foster med hjärtslag.

500 kr kostade ultraljudet.

Vad tråkigt med missfallen! Rynkar på näsan Tack för att du delade med dig. Jag förstår att det är onödigt att gå runt och vara orolig för att få missfall, då är det lika bra att betala för ett tidigt ultraljud.
  • Sarasvarar
    Huuumlan_ skrev 2017-02-27 14:20:39 följande:

Hej, är inne i vecka 11, och knappt några symptom förutom svullen mage, ömma bröst och oerhört trött! Har sett bebis 3 gr och har ett nytt ultraljud om 2 veckor så tydligen kan man komma väldigt lindrigt undan :) har haft två missfall tidigare men då var de i vecka 6. Så ha lite is i magen så håller jag tummarna att de går bra :D

Har du haft olika symptom varje gång? Jag har också lite ömma bröst men inte som förra gången. Har inte uppsvälld mage som jag hade förra gången. Det tydligaste är egentligen att jag är jättetrött, måste lägga mig 19 varje kväll, haha. Men det känns bara så konstigt att jag inte har värre symptom eftersom jag förra gången hann få allt man kan tänka sig!

Tack för ditt svar! Och grattis till bebis! :D
  • Huuumlan_
    Sarasvarar skrev 2017-02-27 14:51:46 följande:
    Har du haft olika symptom varje gång? Jag har också lite ömma bröst men inte som förra gången. Har inte uppsvälld mage som jag hade förra gången. Det tydligaste är egentligen att jag är jättetrött, måste lägga mig 19 varje kväll, haha. Men det känns bara så konstigt att jag inte har värre symptom eftersom jag förra gången hann få allt man kan tänka sig!

Tack för ditt svar! Och grattis till bebis! :D
    Nja första gången fick jag inga symtom alls. Andra gången så märkte jag på att mina bröstvårtor var större bara :) liknande nu :) men inte så mycket illamående och jag har tvekat typ 1000gr på att det kommer bli missfall men peppar Peppar så verkar de gå bra hittills :)

Tack detsamma till dig :D
  • Earthdancer

Har som du knappt haft några symptom alls, ömma bröst, lite molvärk till och från och svullen mage är typ allt. Lite tröttare på sistone kanske. Är i 6+6 eller 7+0 idag och har sen en flytt i helgen nu fått bruna flytningar. Startade med ljusa flytningar igår och mer brunt idag :( Har molvärk också så just nu känns det inte så ljust även om det inte kommit något färskt blod ännu. Någon annan som haft så och det ändå varit ok? Inskrivning på fredag, hoppas inget mer kommer tills dess... Annars får ja ringa i morgon... :(

• fanola

Jag har precis gjort ett ivf försök och hade lite känningar i början men nu inte ens ömma bröst.. Någon som inte ens kännt de? Ska vara i typ vecka 5 nu enligt deras schema.. Samma sak förra gången jag fick missfall, alla känningar bara försvann.. ????

Men ska ringa kliniken imorn å boka in UL..

• babydreams

Privatkliniker brukar ta emot vem som helst, oavsett om allt verkar bra osv. Jag gick till en privatist i v.10, symtomen fanns där och jag kände mig gravid men ville ändå få det mer verkligt liksom. :) fick också betala 1200kr och jag tyckte det verkligen var värt det!

• Blue113

Min första graviditet hade jag inga symptom alls, spydde aldrig hade aldrig ömma bröst, fick inga cravings heller. Födde en son efter 9 månader. Vart gravid sedan igen spydde fram till v 12 och mådde allmänt illa slutade i ett sent missfall. Är gravid nu igen i v 34 spytt 2 gånger och har hemska figlossningar annars mår jag bra :).

Så jag tror att alla graviditeter är olika, njut om du mår bra :)

• Sarasvarar
    Earthdancer skrev 2017-02-27 16:54:54 följande:

Har som du knappt haft några symptom alls, ömma bröst, lite molvärk till och från och svullen mage är typ allt. Lite tröttare på sistone kanske. Är i 6+6 eller 7+0 idag och har sen en flytt i helgen nu fått bruna flytningar. Startade med ljusa flytningar igår och mer brunt idag :( Har molvärk också så just nu känns det inte så ljust även om det inte kommit något färskt blod ännu. Någon annan som haft så och det ändå varit ok? Inskrivning på fredag, hoppas inget mer kommer tills dess... Annars får ja ringa i morgon... :(

Det är så jobbigt att gå runt med en känsla av att bebis inte lever. Det är det enda jag tänker på just nu.

Det du beskriver kan hända även om bebis mår bra så det behöver inte alls betyda att det är ett missfall. Jag håller tummarna för dig!! <3
  • Sarasvarar
    fanola skrev 2017-02-27 20:59:56 följande:

Jag har precis gjort ett ivf försök och hade lite känningar i början men nu inte ens ömma bröst.. Någon som inte ens kännt de? Ska vara i typ vecka 5 nu enligt deras schema.. Samma sak förra gången jag fick missfall, alla känningar bara försvann.. ????

Men ska ringa kliniken imorn å boka in UL..

Jag har haft väldigt ömma bröst, får så himla ont speciellt när jag tar av mig min behå men nu i dag när jag kom hem från jobbet är det första gången som jag inte har fått ont! Har knappt kunnat röra dem tidigare och nu är fet som bortblåst. Hoppas att det är normalt...
  • Sarasvarar
    babydreams skrev 2017-02-28 08:15:55 följande:

Privatkliniker brukar ta emot vem som helst, oavsett om allt verkar bra osv. Jag gick till en privatist i v.10, symtomen fanns där och jag kände mig gravid men ville ändå få det mer verkligt liksom. :) fick också betala 1200kr och jag tyckte det verkligen var värt det!

Jag har ett privat ultraljud inbokat om fem veckor, i vecka 12. Men det är så långt kvar..
  • Sarasvarar
    Blue113 skrev 2017-02-28 08:40:50 följande:

Min första graviditet hade jag inga symptom alls, spydde aldrig hade aldrig ömma bröst, fick inga cravings heller. Födde en son efter 9 månader. Vart gravid sedan igen spydde fram till v 12 och mådde allmänt illa slutade i ett sent missfall. Är gravid nu igen i v 34 spytt 2 gånger och har hemska figlossningar annars mår jag bra :).

Så jag tror att alla graviditeter är olika, njut om du mår bra :)

Tråkigt med missfallet, men grattis till den nya graviditeten! <3
  • fanola
    Sarasvarar skrev 2017-02-28 19:42:25 följande:

Jag har haft väldigt ömma bröst, får så himla ont speciellt när jag tar av mig min behå men nu i dag när jag kom hem från jobbet är det första gången som jag inte har fått ont! Har knappt kunnat röra dem tidigare och nu är fet som bortblåst. Hoppas att det är normalt...

Vi får bara hoppas.. Vilken vecka är du i? Jag har kommit fram till att man får leva i nuet, det som händer händer. Jag håller tummarna för oss båda två!
  • Sarasvarar
    fanola skrev 2017-03-01 13:10:11 följande:
    Vi får bara hoppas.. Vilken vecka är du i? Jag har kommit fram till att man får leva i nuet, det som händer händer. Jag håller tummarna för oss båda två!
    Jag vet inte riktigt vilken vecka exakt, men minst vecka 7. :)
  • Earthdancer
    Sarasvarar skrev 2017-02-28 19:39:42 följande:

Det är så jobbigt att gå runt med en känsla av att bebis inte lever. Det är det enda jag tänker på just nu.

Det du beskriver kan hända även om bebis mår bra så det behöver inte alls betyda att det är ett missfall. Jag håller tummarna för dig!! <3

Fick konstaterat missfall idag, blött med smärtor sen i måndags. Känns extra tråkigt då det var första, men försöker trösta mig med att det var något som var fel med det. Haft några riktigt hemska dagar men nu börjar det kännas bättre. Önskar er andra all lycka.
  • Huuumlan_
    Earthdancer skrev 2017-03-02 10:02:28 följande:
    Fick konstaterat missfall idag, blött med smärtor sen i måndags. Känns extra tråkigt då det var första, men försöker trösta mig med att det var något som var fel med det. Haft några riktigt hemska dagar men nu börjar det kännas bättre. Önskar er andra all lycka.
    Beklagad vad tråkigt :( hoppas ni lyckas snart igen och det blir en bra graviditet. Har själv haft två missfall och är gravid med tredje nu i vecka 12 :)
  • Sarasvarar
    Earthdancer skrev 2017-03-02 10:02:28 följande:
    Vad tråkigt! Vad ledsen jag blir. Du gör helt rätt i att se det som att det var något som var fel på embryot och omöjligt att påverka, men man har rätt att vara ledsen också även om det var tidigt i graviditeten. Det gör ju ont att bli av med sitt lilla barn ändå. :(

Håller tummarna för att det går vägen nästa gång. Kram! <3
Svar på tråden Symptomfri graviditet eller missfall?