HJÄLP, jag har varit otrogen (lång text)
Jag sitter i en komplicerad sits så snälla dela med er av tips som kan hjälpa mig.
Under mitten av december 2015 blev jag ovanligt kär i denna tjej (låt oss kalla henne Mikaela) som jag känt sen innan, men som jag träffat på nytt tack vare min bästa kompis ("Jocke" som är hennes vän). Den kvällen fick vi direkt en stark "connection" och vi visste redan att vi skulle börja dejta. Så vi gick på en dejt och allting var perfekt... Vi pratade om allt möjligt, vi lyssnade på varandra, vi hade extremt mycket gemensamt och främst av allt, vi var "kära" i varandra. Hon sa att hon aldrig träffat någon som mig eftersom killarna innan var douchebags, och jag hade heller aldrig fått en sån connection som med henne. Vi hade planerat en andra dejt i slutet av december månad men dagen innan ställde hon in den eftersom enligt henne kände hon ångest inför det vi höll på att starta och hon ville hellre avsluta det så tidigt som möjligt för att göra minsta skada.
Tiden gick, och såret läkte långsamt. Under sommaren 2016 hade jag "gått vidare" och det började en ny kollega (låt oss kalla henne Elin) på mitt jobb som jag klickade med direkt (vänskapsmässigt). Under början av oktober samma år fyllde en annan kollega år så vi gick ut och festade. I nattklubben blev alla fulla och jag började hångla med Elin, inget mer hände den kvällen. En vecka senare frågade hon ut mig på dejt och jag tackade ja. Dejten slutade bra och vi beslöt oss för att börja dejta. Det slutade med att vi blev ihop officiellt i slutet av oktober och hon har varit den "perfekta" flickvännen sen dess.
Problemet under vår relation har varit hennes föräldrar. Dom är väldigt religiösa och mamman visste inte om mig förrän december 2016. Hennes pappa har inte vetat om mig förrän igår söndag då hon berättade att vi är ihop. Då sa han att han vill träffa mig och min familj över middag någon helg (datum är fortfarande ej bestämt).
Nu till otroheten... I lördags var jag på inflyttningsfest hos min bästa vän Jocke, och Mikaela var bjuden (vi hade inte ens pratat sen hon avbröt vår "relation"). Så vi hälsade på varandra, pratade med varandra som om vi bara var bekanta. Men ju mer vi drack och ju senare det blev började folk åka hem, men vi stannade och skulle sova över hos När det bara var vi tre och Jockes sambo kvar fortsatte vi umgås och prata och sånt, och jag märkte hur jag inte kunde hålla mig borta från Mikaela... Jag kände mig fastklistrad på henne, och hon gjorde detsamma. Jag insåg att jag fortfarande var förälskad i henne.... Vi korsade ben med varandra och höll hand under bordet. När det var dags att sova fick vi soffan där vi fick ligga i varandras armar för att få plats. Det slutade med att hon gick upp för att ge mig en kyss och vi började hångla efter det... Vi bestämde oss för att inte ha sex där eftersom det vore inte så schysst mot Jocke och sambon. Istället började vi prata medans vi myste. Hon berättade att hon ångrat att hon avbröt "oss" för över ett år sen och att hon fortfarande har känslor för mig. Hon sa även att hon nu inte tänker göra samma misstag. Så vi sov i varandras armar, och när jag vaknade insåg jag vad jag hade gjort mot Elin och mådde jättedåligt över det. När Elin vaknade och gav mig en godmorgonkyss försvann all ångest och jag kunde inte sluta tänka på att jag kände mig glad över att ha vaknat i hennes famn. Jag frågade sedan om allt hon sa under natten var pga alkoholen och hon sa nej och att hon ville träffas under veckan. Så jag gick kort efter alla var uppe.
Nu ett par dagar efter det känner jag en sån ångest över detta. Att jag har svikit den person som behandlat mig så som ingen gjort innan. Jag och Mikaela har nu bestämt att träffas på torsdag. Jag vet inte vad jag borde göra och inte göra längre... Jag känner mig så förtrollad varje gång jag tänker på henne samtidigt som jag känner ångest för att jag har varit otrogen mot Elin. Det värsta är att Mikaela inte vet att jag har en flickvän så det gör mig till världens största douchebag. Gör jag ett misstag förlorar jag båda...
Vad borde jag göra? Borde jag berätta för Elin om det som hände? Borde jag berätta för Mikaela att jag har en flickvän? Uppskattar all hjälp jag kan få och tack för ni tagit er tid att läsa allt detta. Undrar ni något är det bara att fråga.