• Prinscaspian2

Läsa farliga förbindelser?!

Hej! Jag är en ensamstående förälder som nyligen har börjat ägna mig åt att läsa då jag får tid över. Är otroligt fast i litteratur från 1700/1800-talet (Bronte-systrarna, Jane Austen osv) och har tänkt läsa Farliga förbindelser, men det känns så segt att ge sig in i den om den inte är värd det. Så, finns det någon här som har läst den som kan vägleda mig? Läsa, ja eller nej? Vad är bra med boken, vad är mindre bra osv. Tack!

• Svar på tråden Läsa farliga förbindelser?!
  • Ldbn2047

Tycker jag gott du kan göra, jag gillade den. Sen är ju alla människor olika och bara för att en bok kallas för en klassiker innebär ju inte att just DU tycker om den. Jag avskyr t ex Svindlande höjder, tycker den är extremt överskattad med osympatiska karaktärer. När jag var yngre tog jag mig igenom Idioten av Dostojevskij, vilket var en pina. Bestämde mig för att läsa om den härom året och älskade den! Att läsa böcker man inte tycker om är ju också ett sätt att lära sig sin egen smak och vad man gillar och inte gillar.

• Ldbn2047

Tyckte karaktärerna i boken var nyanserade och växte med historien. Det är bra tempo och bra språk :)

Svar på tråden Läsa farliga förbindelser?!