• Soofia

Gravid eller mens på kommande?

Hej.

Min yngsta son är 10 mån gammal och ammar lite ennu på natten. Jag har inte fått mensen tillbaka ennu men har mensvärk som strålar till korsryggen och har haft så i två veckor nu. Har också väldigt slemmiga flytningar.

Är det mensen som är på kommande eller är jag gravid? (Vi har fuskat lite dom två senaste månaderna med skydd) hur hade ni före mensen kom tillbaka?

• Svar på tråden Gravid eller mens på kommande?
  • EpicNurse

Ägglossning!! :)

Man får nästan alltid mer smärtsamma ägglossningar och menstruationer de första gångerna efter en graviditet. Så din mens är säkert på g snart!

• Sunshine81

Känner samma här. Min dotter är 7 månader och jag har inte fått mensen tillbaka än. Men brukar få den runt 11 -12 månader. Men får någon vecka sedan hade jag jätte ont i svanken och i tjejmagen. Var riktigt ömtåligt därnere i magen och kändes som ett hårt tryck. Gjorde ont nör jag satte mig , var på toa , hade sex mm. Och sen avtog det. Så om det kanske var ägglossningen då. Och nu har jag mensvärk varje dag och ont i svanken och känner mig konstig. Men är kanske bara mensen som är på gång och allt därinne håller på att komma i ordning . Har ej testat mig . Min sista graviditet blev jag gravid innan jag fick första mensen så det tog sig på den första ägglossningen. Visste inte jag var gravid förrän i v 11-12 ca. Kanske är samma nu men tror ändå inte det, vi har kört avbrutet sex så det kan ju ha hänt . Avvaktar och ser Vad som händer i kroppen här .

• Soofia

Har det ändrat något sen du skrev här sunshine81? Jag tog ett gravtest dagen efter ja skrev här men det visade negativt. Värken har försvunnit men har fortfarande mycket slemmiga flytningar. Får vänta och se när mensen dyker upp :)

• Sunshine81

Samma här. Också negativt . Värken har släppt och känner mig normal nu men flytningar än här också. Men är väl normalt . Mensen kommer säkert snart .

Svar på tråden Gravid eller mens på kommande?