• Anonym (Plus & minus)

hjälp med grav.test!?

Hej,

Gjort test sen i lördags nu. Har bara använt clearblue early och fick redan i lördags svagt svagt plus.

Men nu har jag gjort idag som är mkt svagare än det i förrgår. Vågar jag ändå hoppas?

Har haft problem med tidiga MF och utomkveds men har inte testat mig innan jag fått reda på det men är ju orolig att även det här ska sluta så.

Någon som har erfarenhet?

Bild från i förrgår

Bild från idag.

Ingen av dom är morgonurin

• Svar på tråden hjälp med grav.test!?
  • Anonym (Test)
    Anonym (E) skrev 2017-03-02 18:11:18 följande:

Jag tycker det är en tydligt streck faktiskt. Ser det utan att behöva anstränga mig. Och eftersom jag testat negativt tre gånger den här veckan blir ett svagt plus väldigt tydligt när jag ser ett ;) ring bm Elmer KK och be om ett vul!

Varför i hela friden göra ett vul bara för att man ev fått svagt streck på ett gravidtest?

Man ser ju inget så tidigt på vul ändå. Så vad är syftet med det? De kommer bara säga till TS att avvakta.

Till TS: ser på något test eventuellt ett svagt streck.

Lägg inte mer pengar på de där testen, vänta ett par dagar och ta ett riktigt digitalt test istället. Så får du tydligt svar.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Plus & minus) skrev 2017-03-02 18:33:53 följande:

Tack! Tänkte kolla i morgon bitti igen om det visar något då. Ringde mödra idag och dom tyckte jag ska vänta och testa i helgen igen. Men man blir ju knäpp av det här mer eller mindre och speciellt med historien som jag har.

Förra månaden åkte jag till akuten efter att jag hade plussat i tre dagar men fick en blödning, hittade inget på vul men blodprov visade HCG 8 vilket läkaren tyckte va så konstigt så jag undrar ju vad min kropp håller på med..

Sökte du på akuten för det?
  • Anonym (E)

Du har fått vaga streck på mer än ett test så det borde ju inte vara spökstreck. Som ovan säger skulle jag vänta några dagar och ta ett nytt. Är det fortfarande svagt kanske du kan be att få ett blodprov för att se vilken hcghalt du har i kroppen och att den isåfall stiger med tiden. Vul kan ju faktiskt visa något, du kan ju vara låghormonare. Jag fick svagt plus (ett X dock) i vecka 6 men de såg ju tydligt på vul att det var något. Och jag menar inte att ditt kan vara ett X, hcg hade inget med Xet att göra.

• Anonym (Plus & minus)
    Påven Johanna II skrev 2017-03-03 11:05:16 följande:

Sökte du på akuten för det?

Var en väldigt mild förklaring. Hade väldigt ont och eftersom jag tidigare haft utomkveds blev jag ombedd att åka in..
  • Anonym (Plus & minus)

Väntar i några dagar så får vi se :) min mens är 5 dagar sen..

• Anonym (va)
    Anonym (Plus & minus) skrev 2017-03-03 11:34:11 följande:
    Var en väldigt mild förklaring. Hade väldigt ont och eftersom jag tidigare haft utomkveds blev jag ombedd att åka in..
    Men så tidigt hade ju inte ens ett utomkveds kunnat orsaka någon som helst smärta. 
  • Anonym (E)
    Anonym (va) skrev 2017-03-03 12:07:05 följande:

Men så tidigt hade ju inte ens ett utomkveds kunnat orsaka någon som helst smärta. 

Har man en gång haft ett utomkveds så tar man verkligen det säkra före det osäkra! Bättre att kolla en gång för mycket.
  • Anonym (va)
    Anonym (E) skrev 2017-03-03 13:41:06 följande:
    Har man en gång haft ett utomkveds så tar man verkligen det säkra före det osäkra! Bättre att kolla en gång för mycket.
    Visst. Men problemet är att det inte går att kolla så tidigt. 
  • MattssonE
    Anonym (va) skrev 2017-03-03 14:01:32 följande:

Visst. Men problemet är att det inte går att kolla så tidigt. 

Kan ju ha varit något annat allvarligt som inte var graviditetsrelaterat som orsakade smärtan. Smärtor i magen ska man ta på största allvar
Svar på tråden hjälp med grav.test!?