• curryry

Är jag gravid eller inbillar jag mig?

Jag och min partner beslutade att vi ska försöka få barn. I dag skulle jag ha fått mens, men senaste månaderna har den ofta varit sen - så jag vet inte om min cykel har förändrats eller om jag helt plötsligt bara får en oregelbunden mens numera. 

I morse kom en väldigt ytlig blödning, rosa flytning. Kom senare nu under kvällen en lite lite blod tillsammans med genomskinlig flytning. Annars inget blod under dagen. Är mensen på g?
    Jag har nu under kvällen varit väldigt illamående efter måltid, jag har varit väldigt trött senaste veckan. Jag har också känt av spänningar i nedre magen/livmodern senaste tre dagarna.

Vad tror ni? Jag vågar inte hoppas på för mycket och köper därför inget test. Vi har inga barn så vi är så nyfikna, osäkra och förväntansfulla. Men tanken av att inte vara gravid gör ju så ont.. Ni får gärna berätta era erfarenheter av era första veckor som gravida.

• Svar på tråden Är jag gravid eller inbillar jag mig?
  • curryry

Jo det vet jag mycket väl, men just nu är det ju lite svårt att göra det :)

• MattssonE

Jag skulle vänta med test ett tag. Som du säger så har din mens varit sen tidigare och kanske är det nu också. Vänta en vecka och har den inte kommit kan du ju göra ett test därefter. Man blir bara så besviken om man gör test för tidigt, och det gör ju ingen skada att vänta :)

• friol91

Jag känner likadant, dock har min mens varit regelbunden de senaste månaderna och nu är den tre dagar sen! Har tagit två test som visat negativt! Dagarna innan jag skulle ha min mens fick jag molande värk i magen som jag alltid får innan mens! Värken är fortfarande kvar och det känns som att mensen ska komma hela tiden, men när jag väl gå på toaletten ingenting! Kan jag vara gravid fast att testen visar negativt? Jag har testat med RFSUs testa ofta.

Svar på tråden Är jag gravid eller inbillar jag mig?