Kan veganer duga kuk?
Ja, rent etiskt och moraliskt borde väl ändå inte veganer suga kuk? Eller tänker jag fel?
Ja, rent etiskt och moraliskt borde väl ändå inte veganer suga kuk? Eller tänker jag fel?
*suga inte duga
Jodå, det går bra. Men det blir ju till å spotta
Ganska långsökt.
Jodå, det går bra. Men det blir ju till å spotta
Ganska långsökt.
Inte om du tänker efter.
Jo, långsökt oavsett hur man tänker. Eller tror du man brukar bita av och svälja när man suger kuk?
Etiskt sätt är ju de flesta veganer för att de anser att det är orimligt att andra djur ska dö/lida för människans skull. Om det är mycket lidande inblandat vid kuksugning så bör man nog fila lite på sin teknik.
Spermier är ju ett liv som avslutas då man sväljer dem. Räknas inte mänskligt liv alltså?
Inget ifrån djur.
Jag är vegan, och suger.. Come at me, gubben.
Spermier är ju ett liv som avslutas då man sväljer dem. Räknas inte mänskligt liv alltså?
Även om vi accepterar ditt fåniga argument att spermier är ett liv som kan jämställas med mänskligt liv, så är det noll lidande inblandat. En spermie har inget medevetande eller känslor, något de flesta håller med om är viktiga aspekter för att klassifiera något som ett liv i nivå med djur (människor inkluderat). Därför vi inte ser på plantor likadant som vi ser på djur, inte sant? Därför abort också är tillåtet, för sure - ett embryo/foster är något som är vid liv (precis som en planta, spermier, bakterier) - men det saknar ett medvetande och känslor.
Även om vi accepterar ditt fåniga argument att spermier är ett liv som kan jämställas med mänskligt liv, så är det noll lidande inblandat. En spermie har inget medevetande eller känslor, något de flesta håller med om är viktiga aspekter för att klassifiera något som ett liv i nivå med djur (människor inkluderat). Därför vi inte ser på plantor likadant som vi ser på djur, inte sant? Därför abort också är tillåtet, för sure - ett embryo/foster är något som är vid liv (precis som en planta, spermier, bakterier) - men det saknar ett medvetande och känslor.
Jag är vegan, och suger.. Come at me, gubben.
Det är noll lidande inblandat bland bönderna och deras djur, kor, höns och hästar, här där jag bor men det hindrar inte veganer från att skrika högt när vi äter ett ägg eller dricker mjölk.
Hyckleri minst sagt.Så mao menar du att veganer kan äta ägg, från fringående höns på gårdar på landet, dricka mjölk från frigående kossor och äta bacon från grisar som får leka i det fria och rulla i lera?
Hyckleri much?
Jag vet inte hur du suger, men vad jag vet brukar man inte bita av och äta upp den.
Jag vet inte hur du suger, men vad jag vet brukar man inte bita av och äta upp den.
Tråden ligger ju ioförsig i sandlådan under ironi och satir, så... ;)
Läs #7