• Mrright2011

Hjälp mig finna bra familjerättsadvokat

Jag är en tjej med ett ex som gör allt för att förstöra mitt liv och under våran relation har jag blivit psykiskt misshandlad och så länge som han har lika mycket kontroll kring frågor som rör vårt barn så blir jag aldrig fri från den psykiska terror. Jag söker efter information överallt om vilken advokat som kan hjälpa mig på bästa sätt. Jag anlitade en advokat för ett tag sedan för att inleda processen mot att försöka få enskild vårdnad. Men jag har spenderat många långa timmar åt att samla bevisning och försökt få feedback från hen om hur jag skall lägga upp det och hur mina chanser ser ut och jag får ingen direkt hjälp. Jag söker desperat efter hjälp kanske finns det någon med liknande erfarenheter därute som kan hjälpa mig att hitta en bra advokat. Jag har varit i kontakt med kvinnojouren och föreningar som jobbar mot möns våld mot kvinnor. Jag har läst massor av information om lagstiftningen, våldet och går även i en stödgrupp för oss som varit utsatta. Nu är det bara kampen som återstår! Jag vill vara 100 % förberedd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-04 14:41
    Någon snälla, som kan säga något om sina erfarenheter?

• Svar på tråden Hjälp mig finna bra familjerättsadvokat
  • Mrright2011

Hej! Jo jag förstår det. Jag bor i Östergötland. Men nuvarande advokat och jag mailar mest så det borde man ju kunna göra. Kan tänka mig att de mest erfarna finns i huvudstaden så om nån har erfarenhet så hör gärna av er till mig.

Svar på tråden Hjälp mig finna bra familjerättsadvokat