• Solstråle0001

Ditt godaste tips utan socker

Har varit utan socker i två år. Godis, kakor, chips, osv. Har ätit bröd, pasta., druckit vin och dolt socker. Men just nu känns det som att jag saknar något! Har inget sug efter godis, men ser jag en chokladkaka ser den jättegod ut. Men jag har konstigt nog fått nån spärr som hindrar mig att äta.
    Vad är ert bästa sockerfria tips? Äter nötter, frön, fröknäcke, frukt... men det börjar kännas tråkigt....!

• Svar på tråden Ditt godaste tips utan socker
  • Mammakatten

Du har inte någon vitamin/mineralbrist då? Tänker om du är sugen men du inte distinkt är "sötsugen". Choklad är väl zinkrikt va? 

Annars, minimozzarella. Helt oslagbart! Nötter, ölkorv, bär, tapas av olika slag (typ oliver kan vara så jäkla gott ibland. Ostkuber över lag är jäkla gott... Prosciutto. Jordnötssmör.

Gud vad hungrig jag blev nu :D 

• Aniiee

Chokladmousse!

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Femblirsex

När jag är sötsugen äter jag turkisk yoghurt med rivet päron och mosad banan

Eller gör en chokladmousse med lite apelsin o kaffe, både mousse och även egen glass går att göra socker fri eller bara liiiite socker om man vill :)

• Venne

Finns massor man kan baka och fixa om man googlar på raw food och tex kaka. Feta saker som vispgrädde tycker jag lyxar till det bra, gärna med lite vaniljpulver i också, till exempelvis bär och granatäpple.

• Carambolan

Dadelkokosbollar kanske? Det har jag serverat till många intet ont anande fikagäster.

Svar på tråden Ditt godaste tips utan socker