• emma1550

Täcken på missfall

För 5 dagar sedan började jag ta sockerpillerna på mina p-piller för jag har gått i 1 och en halv månad och trott jag var gravid. Hade haft sex innan jag började med p-pillerna och när jag väl började fick jag extrema magsmärtor och har haft de hela tiden jag tagit dom. Sen nu så tog jag sockerpillerna och jag gick först tjock och "slimeig" flytning som var lite rosa skrift. Sen dagen efter fick jag mens. Sedan efter 4-5 timmar så ligger de en 7-8 cm köttklump täckt av svart rött blod runt om. Sedan har jag haft grov mensvärk och diarré med blod från analen. Vet inte om de diarrén är påvärkad av missfall och är inte säker att de är missfall. Blöder forfarande och har riklig mens. Kan någon hjälpa mig reda ut vad som händer?

• Svar på tråden Täcken på missfall
  • EpicNurse

Ta ett gravtest! Är det negativt så är det inget missfall!

Man kan få ut slemhinnebitar från livmodern utan att det är något fel. Man kan även blöda ut koagulerat blod om det varit i livmodern ett tag. Det skulle förklara din smärta!

• emma1550

För smärtan jag hade när jah började p-pillerna sa alla att man inte skulle ha så kan fostret ha skadats just för man har ökat hormonproduktionen?

• emma1550

Vet att jag varit gravid men inte trott på de. Sen började jag med p-piller när jag då va gravid. Sen efter drygt 1 månad så tog jag sockerpillerna för att se om jag va de. Sedan så födde jag förmodligen ut fostret efter 4 dagen att tagit sockerpiller. Sedan en annan fråga är att under tiden detta hände har jag haft diarré med blod. Är de något man får efter ett missfall eller bör jag åka till en vådcental eller akuten?

• EpicNurse

Så du har aldrig tagit ett gravtest? Varför tror du att du var gravid?

Kan nästan lova dig att du inte var eller är gravid, och att det som kom ut inte var ett foster. Det är inte riktigt så det går till! Du måste ta ett graviditetstest så du kan se om du är/var gravid! Om testet är positivt så kan det ha varit ett missfall. Men om det är negativt så finns det ingen risk alls att det var ett missfall!

• emma1550

Tack så mycket för dina svar! Ska åka in och ta ett graviditetstest och förmodligen åka till en vådcentral och kolla upp tarmarna! Tack så hjärtligt mycket!

• EpicNurse

Hoppas det löser sig!

Tänk på att du måste testa inom typ två dagar för att vara säker på att inte missa ett eventuellt positivt test om det var missfall. Annars kan det hinna bli negativt om det var väldigt tidigt i graviditeten.

Svar på tråden Täcken på missfall