• Anonym (Ny vän?)

Är det verkligen ingen i Luleå som söker vänner i vuxen ålder?

Jag är 40 + några år och bor i Luleå. Gift och har 3 barn. Umgås med min man och barnen. Ibland träffar vi kompisar till min man. Vi flyttade för några år sedan och mina vänner bor för långt borta för en fika, bio, promenad etc. Jag har försökt ta kontakt med arbetskamrater men alla verkar ha vänner redan. Och vem vill vara en efterhängsen typ, jag märker ju att de inte vill. Det finns väl inget behov att ta in en till... Det är ensamt och pinsamt, mitt självförtroende har dalat.

Jag tycker att jag är en bra person, snäll, lojal, glad och vet hur en bra vän ska vara.

Har även försökt hitta nya vänner genom olika siter, men alla är i 20-års åldern eller bor för långt borta. Ska jag vara utan vänner i samma stad resten av livet? Är det verkligen så svårt att få nära vänner i vuxen ålder?

• Svar på tråden Är det verkligen ingen i Luleå som söker vänner i vuxen ålder?
  • Anonym (Wishingstar)

Hej!

Jag behöver nya vänner!Glad

Du får gärna kontakta mig om du vill.

• Anonym (App)

Har du provat GoFriendly? Jag flyttade till en ny stad efter 35 och har nu många nya vänner. Alla är 35-45 så visst finns vi. Har använt samma app i tre städer, stora som små, och alltid funnit vänner. 

• Anonym (App)

Föresten, när det kommer till kollegor, har du sagt att ?hej, jag är ny här och känner ingen, skulle jag kunna få följa med på fikan/middagen etc? Eller föreslå en aw. Det är inte att vara efterhängsen. Jag gjorde så. Vid en kaffepaus frågade jag en kollega vad hon skulle i helgen och hon skulle på tjejkväll/kalas. Jag sa ?åh, så trevligt, jag känner ingen i stan så jag kanske skulle kunna få följa med någon gång?? Efter en timme kom hon tillbaka och sa ?du är välkommen med till festen?. Från den fick jag fem nya vänner. 

Du vet ju faktiskt inte vad kollegorna tänker. De kanske är nyfikna med men inte vill tränga sig på heller. Vi vet ju bara definitivt om vi frågar rakt ut. 

Svar på tråden Är det verkligen ingen i Luleå som söker vänner i vuxen ålder?