• Anonym (Frustrerad)

Magkänsla skriker dotter- väntar en son enligt RUL

Hej. Var på rutinultraljudet i fredags (vecka 20) och bm sa att med 98% säkerhet så väntar jag en son. Var helt säker på att det var en flicka därinne och nu kan jag inte släppa det. Man såg att den hade något mellan benen men man såg inte så tydligt som jag sett på andras bebisar när de visat klipp och bilder osv. Sen jag plussade har jag mått illa, har fått massa utslag i ansiktet (blivit mycket fulare) Baking soda test säger flicka, kalendern säger flicka, MAGKÄNSLAN SKRIKER flicka.. alla i min närhet trodde också flicka. Alla symtom och skrönor tyder på det, men det verkar som om att jag ska få en pojk. Känns så konstigt, drömmer fortfarande att jag väntar en flicka... det känns i hela kroppen och själen att det inte alls är en pojke utan en flicka. Och nej det är inget önsketänkande heller för könet spelar ingen roll för mig. Känns bara så frustrerande att hela kroppen skriker att det är en flicka medan huvudet säger pojke för det var ju det bm såg. Nu har jag läst på lite på nätet och väldigt många har sett snopp och pung på rul men det kom ändå ut flickor. Är det stor sannolikhet att det kan vara så även här? Kommer nog boka in ett könsultraljud efter vecka 26, för blir helt tokig på detta....

Någon som känner igen sig i detta? ????

• Svar på tråden Magkänsla skriker dotter- väntar en son enligt RUL
  • Anonym (Ja med)

Med första barnen var jag helt säker på pojk och det var det.

2a barnet var jag säker på flicka, det stämde.

3e barnet var jag säker på flicka men RUL visade pojk det blev väldigt konstigt för mig. Det roliga är att 1a barnet är väldigt pojkig och lekt jämt med bilar som liten. Tjejen är väldigt tjejig och 3an som är pojk säger att han ser ut som en pojk men är en flicka. Hampus har långt hår och mer mittemellan i sina lekar. Han är absolut inte pojkig. Han fyller snart 4 och ser sig själv som flicka.

• Anonym (Ja med)
    Anonym (Ja med) skrev 2017-03-07 11:49:55 följande:

3e barnet var jag säker på flicka men RUL visade pojk det blev väldigt konstigt för mig. Det roliga är att 1a barnet är väldigt pojkig och lekt jämt med bilar som liten. Tjejen är väldigt tjejig och 3an som är pojk säger att han ser ut som en pojk men är en flicka. Hampus har långt hår och mer mittemellan i sina lekar. Han är absolut inte pojkig. Han fyller snart 4 och ser sig själv som flicka.

Skulle stå.... Han har långt hår INTE Hampus????. Så man kan ju säga att jag hade lite rätt ändå.
  • Majskolvar

Magkänslan sa döttrar. Jag fick döttrar.

Men skulle aldrig ställa in mig på det utan att RUL konstaterat det.

Vetenskap framför känsla

• Anonym (jag)

Ettan var jag helt säker på en flicka! Det blev det.

Tvåan var jag helt säker på pojke, så säker att jag köpte blåa kläder osv. Farmor köpte det också då hon såg hur säker jag var.

Inger ul på någon av dem gjordes. Min känsla stämde på bägge två.

• Anonym (Anonym 30)
    Anonym (finnar?) skrev 2017-03-07 11:44:59 följande:

Ursäkta min nyfikenhet, men vad har finnar med flicka att göra? Har aldrig hört något sådant.

Jag tror inte heller det har något med könet att göra. Känns som att man ibland fastnar för sådant som inte har något alls med saken att göra,alltså finnar osv. Det finns kvinnor som har finnar men fått pojkar och tvärtom.
  • Anonym (6 barns mamma)

Mina 5 första var typiska pojk eller flick graviditeter. Även kinesiska kalendern har stämt på allihop.

Nu med sjätte barnet så mådde jag som vid pojk graviditet. Alla skrönor och kinesiska kalendern sa pojk. Jag hade en stark känsla av pojke.

På rul sa bm definitivt en tjej. Jag hade jätte svårt att ta in det. Men ut kom en tös.

• Anonym (finnar?)
    Anonym (Anonym 30) skrev 2017-03-07 12:04:34 följande:
    Jag tror inte heller det har något med könet att göra. Känns som att man ibland fastnar för sådant som inte har något alls med saken att göra,alltså finnar osv. Det finns kvinnor som har finnar men fått pojkar och tvärtom.
    Visste inte ens att finnar kunde ha med kön att göra. Vad baseras det på att finnar skulle ge flickor? Om någon vet dvs?
  • Anonym (Humlan)

Var övertygad om att jag väntade en flicka under första graviditeten, fick reda på att det var en pojke, under andra stundande graviditeten var jag helt säker på att jag väntade en pojke men NIPT:en visade på en flicka så min radar är helt ut spel tydligen.

Jag kan förstå dig, det handlar inte om att man kommer älska barnet mindre för att det är av ett visst kön, men visst tror jag att man kan längta mer efter ett en pojke eller flicka,

• Loriyana

Jag var fullständigt övertygad om att jag skulle få en pojke...men ut kom en tös.

• Praktisk59

Det blir säkert en ladyboy, transa eller homo då.
    Folk säger att det är bäst med lite otydliga kön i dag så var glad.

Det värsta som kunde hända enligt många feminister
    är om du föder en vit blivande man

• Glinda från Oz
    Praktisk59 skrev 2017-03-07 22:49:21 följande:

Det blir säkert en ladyboy, transa eller homo då.

Folk säger att det är bäst med lite otydliga kön i dag så var glad.

Det värsta som kunde hända enligt många feminister

är om du föder en vit blivande man

Jag har aldrig sett en feminist som har något emot vita män. Transa räknas som ett skällsord, säg gärna transperson istället. En honosexuell man är lika mycket man som en heterosexuell man, sexuell läggning har inget med kön att göra.
  • Anonym (Big Gay Al)

Så kände min mamma när jag var i magen, hon kände att det var en dotter trots att hon väntade en pojke. Nu är jag inte alls någon transa, är väldigt manlig i utseendet (och gillar det) men väldigt "fjollig" i beteendet och väldigt väldigt gay.

• Praktisk59
    Glinda från Oz skrev 2017-03-08 02:54:44 följande:
    Jag har aldrig sett en feminist som har något emot vita män. Transa räknas som ett skällsord, säg gärna transperson istället. En honosexuell man är lika mycket man som en heterosexuell man, sexuell läggning har inget med kön att göra.

Årets kvinna utsedd idag
    http://www.expressen.se/noje/qs/zara-larsson-jamstalldhet-borde-vara-ett-skolamne/

är väl ett bra exempel på manshatande kvinnor
    http://nyheter24.se/modette/livsstil/836240-zara-larsson
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Ja med) skrev 2017-03-07 11:49:55 följande:

Om ditt barn är 4 och ser sig som flicka så är det nog en flicka "på insidan", det vet man tidigt. Jag har pratat med min dotter (lika gammal som din yngsta) om det när hon frågat om snoppar, snippor, pojkar och flickor: att man kanske inte känner sig som en flicka bara för att man har snippa, och att ingen annan kan bestämma åt en vad man är. Då sa hon "men jag bestämmer att jag är en flicka!". Så då vet vi liksom. Ditt barn kanske skulle uppskatta att kallas för "hon" om det är en tjej, eller hur mycket har ni pratat om det? Om inte annat är det väl bra att vara förberedd för att kunna vara ett eventuellt stöd om det visar sig vara så
  • Anonym (Frustrerad)

Hej hej, TS är tillbaka såhär 4 år senare.. det roliga med detta är att barnet, som föddes med snopp, faktiskt verkar vara en tjej i en pojkes kropp. I höstas sa hon att hon var en tjej för första gången, och nu 9 månader senare är hon fortfarande en tjej enligt henne. Leker endast med tjejerna på förskolan, vill ha långt hår, klänningar och MYCKET rosa. Så ja, det var en tjej ändå trots snopp :) tänk vad häftigt att magkänslan hade rätt ändå.

Och ja, hon fick väldigt mycket ?grabbiga? kläder redan som bebis men till och med då trodde främlingar att det var en tös. Hon ser väldigt feminin ut i ansiktet och har alltid gjort.

• pinkrain

[quote=81187310][quote-nick]Anonym (Frustrerad) skrev 2021-06-14 08:11:20 följande:[/quote-nick]

Hej hej, TS är tillbaka såhär 4 år senare.. det roliga med detta är att barnet, som föddes med snopp, faktiskt verkar vara en tjej i en pojkes kropp. I höstas sa hon att hon var en tjej för första gången, och nu 9 månader senare är hon fortfarande en tjej enligt henne. Leker endast med tjejerna på förskolan, vill ha långt hår, klänningar och MYCKET rosa. Så ja, det var en tjej ändå trots snopp :) tänk vad häftigt att magkänslan hade rätt ändå.

Och ja, hon fick väldigt mycket ?grabbiga? kläder redan som bebis men till och med då trodde främlingar att det var en tös. Hon ser väldigt feminin ut i ansiktet och har alltid gjort.

[/quote

Hej, hittade denna gamla tråd. Haft stark magkänsla flicka och alla andra med. Men rul visade en tredje son. Känt besvikelse och allt möjligt i några dagar nu men så läste jag detta. :) Min tredje son som inte är född ännu kom till oplanerat trots p- piller och har varit så inställda på flicka. Han är unik på något vis iaf det känner jag kanske blir som din son som är som en flicka. :)

Svar på tråden Magkänsla skriker dotter- väntar en son enligt RUL