• Anonym (Rädd)

40+ med sent mf.. Hur gick det sen?

För ca 6 v sen förlorade vi ett barn i v 14. Tror nu att kroppen återhämtat sig och ägglossning är på gång. Men jag är livrädd för att bli gravid igen men samtidigt skriker hjärtat efter det.

Är det fler som fått missfall efter v 12 och där det blev en lyckad graviditet?

Jag är 40 år så jag vet ju att riskerna ökar rejält. Men försöker bygga upp mod och hopp igen.

• Svar på tråden 40+ med sent mf.. Hur gick det sen?
  • Anonym (klara)

Nej, efter 40 lyckades vi aldrig, jag fick bara missfall på missfall och avstannade kvarhållna graviditeter. 

• Anonym (Rädd)
    Anonym (klara) skrev 2017-03-07 21:28:50 följande:

Nej, efter 40 lyckades vi aldrig, jag fick bara missfall på missfall och avstannade kvarhållna graviditeter. 

Beklagar verkligen att det inte gick bra alls för er
  • Anonym (vet ej än)

Jag hade ett sent missfall i juli, fostret hade dött i v 12+2....innan dess hade jag ett mf i mars med fast tidigare. Har inte lyckats bli gravid igen efter det. Vi ska påbörja IVF snart privat och hoppas att det ska lyckas....

• Anonym (klara)
    Anonym (Rädd) skrev 2017-03-08 10:10:30 följande:
    Beklagar verkligen att det inte gick bra alls för er
    Ja, mycket trist. Men så är det i alla fall. Vi gjorde fyra hela IVF-behandlingar och två återföringar av frysta embryon, så vi gjorde i åtminstone vad vi kunde. Det kostade oss mycket pengar, men hade förstås varit väl värt det om det resulterat i ett gemensamt barn.

Men vi har kommit över det där nu och ser det som ett passerat stadie. Det blev inte barn, men det blev bra ändå. Väldigt bra. 
  • Anonym (vet ej än)
    Anonym (klara) skrev 2017-03-13 15:02:09 följande:
    Ja, mycket trist. Men så är det i alla fall. Vi gjorde fyra hela IVF-behandlingar och två återföringar av frysta embryon, så vi gjorde i åtminstone vad vi kunde. Det kostade oss mycket pengar, men hade förstås varit väl värt det om det resulterat i ett gemensamt barn.

Men vi har kommit över det där nu och ser det som ett passerat stadie. Det blev inte barn, men det blev bra ändå. Väldigt bra. 

Så tragiskt..men skönt att ni gått vidare och kan ha det bra ändå. Jag är så himla rädd att det är vad vi ska stå inför nu när vi påbörjar vår IVF-resa....att det ändå inte blir något. 

Kunde de se varför det inte blev något? 

• Anonym (klara)
    Anonym (vet ej än) skrev 2017-03-13 15:09:14 följande:

Så tragiskt..men skönt att ni gått vidare och kan ha det bra ändå. Jag är så himla rädd att det är vad vi ska stå inför nu när vi påbörjar vår IVF-resa....att det ändå inte blir något. 

Kunde de se varför det inte blev något? 

Nej, jag hade en jättebra äggreserv och fick ut många ägg vid varje plock som sedan odlades vidare till blastocyster (vilket också tydde på hög kvalitet). Allt såg bra ut, men fungerade inte ändå. Både maken och jag har barn sedan tidigare så förmodligen var det bara åldern trots att allt såg så himla bra ut. 

Men dyrt blev det som sagt. Jag tror inte att jag hade brytt mig om att göra det nu när jag vet mer om hur små chanserna faktiskt är. På dem lät det betydligt mer positivt än det är för kvinnor från 40 och uppåt (vi började när jag var 39). 
  • Anonym (vet ej än)
    Anonym (klara) skrev 2017-03-13 15:13:04 följande:
    Nej, jag hade en jättebra äggreserv och fick ut många ägg vid varje plock som sedan odlades vidare till blastocyster (vilket också tydde på hög kvalitet). Allt såg bra ut, men fungerade inte ändå. Både maken och jag har barn sedan tidigare så förmodligen var det bara åldern trots att allt såg så himla bra ut. 

Men dyrt blev det som sagt. Jag tror inte att jag hade brytt mig om att göra det nu när jag vet mer om hur små chanserna faktiskt är. På dem lät det betydligt mer positivt än det är för kvinnor från 40 och uppåt (vi började när jag var 39). 

Ja jag fyller 40 om några dagar bara...och vi får väl se vad de säger på första mötet. 

Har som du bra äggreserv och har ju varit gravid och gått ganska långt då med sista. Men de tror mitt TSH spökade som var kraftigt förhöjt när jag väl gjorde en utredning privat. Hade ju ingen aning om att jag ens hade de problemen och vad de kunde innebär. Så enligt utredningen bör jag kunna bli gravid igen och nu är värdena äntligen under kontroll, innan de var det fick vi inte gå vidare med IVF just pga riskerna det innebär. 

Jag tror att även om chanserna är väldigt mycket mindre när man är 40 och över, så kommer vi vara villiga att lägga de pengarna för att testa, drömmen om ett gemensamt barn och sambons första är för stor....det är lätt i efterhand kanske att säga att man borde handlat annorlunda, men jag hoppas inte vi kommer ångra oss även om det inte resulterar i ett barn. Men då kan vi iaf kanske känna ro i tanken med att vi gjorde allt vi kunde innan vi lämnade det kapitlet. 

• Anonym (M)

Jag fick en tjej när jag var 44 hade två missfall innan... Eller ett missfall och ett ma.....

• Anonym (Vågade)

Jag blev gravid med vårt femte barn samma år som jag skulle fylla 40. En vecka efter min 40-årsdag så dog vår son i magen, jag var då i v 22+6. Varför han dog vet vi inte, för av alla prover de tog på honom och mig så visade det inget avvikande, och det var heller inte plötslig spädbarnsdöd. Samma dag han föddes, v 23+3, så visste jag att jag ville prova igen - längtan var större än rädslan. Det tog 10 månader att bli gravid igen från dess att jag fick tillbaka min mens - så jag testade positivt 3 dagar efter 1-årsdagen av hans födelse-/dödsdag.

Är idag i v 35+6 och graviditeten har varit väldigt orolig, och tyvärr inte helt komplikationsfri - men under nästa vecka kommer jag att bli igångsatt (dels för att att hon ligger i säte och dels för att jag inte vågar gå tiden ut).

Nu är inte lillasyster född än, men jag hoppas ju innerligt att allt kommer att gå bra, så visst kan det gå bra fast att man har förlorat ett barn och är 40+. Jag fyller snart 42. Önskar dig all lycka till <3

• Anonym (klara)
    Anonym (vet ej än) skrev 2017-03-13 15:25:41 följande:

Ja jag fyller 40 om några dagar bara...och vi får väl se vad de säger på första mötet. 

Har som du bra äggreserv och har ju varit gravid och gått ganska långt då med sista. Men de tror mitt TSH spökade som var kraftigt förhöjt när jag väl gjorde en utredning privat. Hade ju ingen aning om att jag ens hade de problemen och vad de kunde innebär. Så enligt utredningen bör jag kunna bli gravid igen och nu är värdena äntligen under kontroll, innan de var det fick vi inte gå vidare med IVF just pga riskerna det innebär. 

Jag tror att även om chanserna är väldigt mycket mindre när man är 40 och över, så kommer vi vara villiga att lägga de pengarna för att testa, drömmen om ett gemensamt barn och sambons första är för stor....det är lätt i efterhand kanske att säga att man borde handlat annorlunda, men jag hoppas inte vi kommer ångra oss även om det inte resulterar i ett barn. Men då kan vi iaf kanske känna ro i tanken med att vi gjorde allt vi kunde innan vi lämnade det kapitlet. 

Hoppas det går bra för er. Det är nog en mycket större och mer smärtsam sak för någon som inte har något barn alls än det var för oss som faktiskt båda har barn om än inte gemensamma. Jag hade inte kunnat tänka mig ett liv utan barn...
  • Anonym (vet ej än)
    Anonym (klara) skrev 2017-03-13 17:19:55 följande:
    Hoppas det går bra för er. Det är nog en mycket större och mer smärtsam sak för någon som inte har något barn alls än det var för oss som faktiskt båda har barn om än inte gemensamma. Jag hade inte kunnat tänka mig ett liv utan barn...
    Jag har ju barn, men inte min sambo...och jag vet ju hur fantastiskt det är, vill så gärna kunna ge honom det..livrädd för att hans längtan även kan växa sig större än vår kärlek, men han lugnar mig hela tiden med att vi är viktigast, man kan inte älska något man aldrig haft, men mig älskar han mer än livet självt säger han...så jag känner mig lugn, men vill ändå uppleva detta med honom, mitt livs kärlek. 
  • Anonym (klara)
    Anonym (vet ej än) skrev 2017-03-14 13:32:19 följande:
    Jag har ju barn, men inte min sambo...och jag vet ju hur fantastiskt det är, vill så gärna kunna ge honom det..livrädd för att hans längtan även kan växa sig större än vår kärlek, men han lugnar mig hela tiden med att vi är viktigast, man kan inte älska något man aldrig haft, men mig älskar han mer än livet självt säger han...så jag känner mig lugn, men vill ändå uppleva detta med honom, mitt livs kärlek. 
    Ja, det låter ju bra att han känner så. Fast själv håller jag inte med, om det var så att man inte kunde älska något man aldrig haft så skulle ju ingen barnlängtan uppstå hos någon av oss människor. Håller tummarna för att det går som ni vill. 
  • Anonym (vet ej än)
    Anonym (klara) skrev 2017-03-14 14:06:21 följande:
    Ja, det låter ju bra att han känner så. Fast själv håller jag inte med, om det var så att man inte kunde älska något man aldrig haft så skulle ju ingen barnlängtan uppstå hos någon av oss människor. Håller tummarna för att det går som ni vill. 

Han menar att han såklart kan sakna och sörja det man isf inte fick,..men inte älska nåt man inte träffat. Vi valde ju att se på barnet vi förlorade, just för att det kanske var det enda vi lyckats skapa ihop och med det fanns så många drömmar, så mycket kärlek...men vi hoppas att vi en gång får uppleva ett levande barn tillsammans.

Hur hög var din äggreserv?

Svar på tråden 40+ med sent mf.. Hur gick det sen?