Anonym (klara) skrev 2017-03-13 15:13:04 följande:
Nej, jag hade en jättebra äggreserv och fick ut många ägg vid varje plock som sedan odlades vidare till blastocyster (vilket också tydde på hög kvalitet). Allt såg bra ut, men fungerade inte ändå. Både maken och jag har barn sedan tidigare så förmodligen var det bara åldern trots att allt såg så himla bra ut.
Men dyrt blev det som sagt. Jag tror inte att jag hade brytt mig om att göra det nu när jag vet mer om hur små chanserna faktiskt är. På dem lät det betydligt mer positivt än det är för kvinnor från 40 och uppåt (vi började när jag var 39).
Ja jag fyller 40 om några dagar bara...och vi får väl se vad de säger på första mötet.
Har som du bra äggreserv och har ju varit gravid och gått ganska långt då med sista. Men de tror mitt TSH spökade som var kraftigt förhöjt när jag väl gjorde en utredning privat. Hade ju ingen aning om att jag ens hade de problemen och vad de kunde innebär. Så enligt utredningen bör jag kunna bli gravid igen och nu är värdena äntligen under kontroll, innan de var det fick vi inte gå vidare med IVF just pga riskerna det innebär.
Jag tror att även om chanserna är väldigt mycket mindre när man är 40 och över, så kommer vi vara villiga att lägga de pengarna för att testa, drömmen om ett gemensamt barn och sambons första är för stor....det är lätt i efterhand kanske att säga att man borde handlat annorlunda, men jag hoppas inte vi kommer ångra oss även om det inte resulterar i ett barn. Men då kan vi iaf kanske känna ro i tanken med att vi gjorde allt vi kunde innan vi lämnade det kapitlet.