• inbed

Någon som blivit inlagd för foglossning

Hej.
    Väntar barn tre och för varje graviditet har foglossningen blivit värre, beräknad fl 12 april. Så är idag i v 34+5.
    I torsdags förvärrades foglossningen plötsligt och jag hoppades på att jag gjort ng med ryggen. Men efter gårdagens läkarbesök hos läkaren som är knuten till bm mottagningen visade sig att det är mina fogar som verkligen är kass....
    Barnet har fixerat sig och det är de nya trycket inifrån som gjort att min smärta ökat. Nu blev jag beordrar sängläge helt vilket jag i princip varit från v 9-10.... dock kunnat sitta upp och ligga. Vissa dagar har jag kunnat gå lite o andra inget... Men smärtan som nu tilltagit gör att jag i princip inte kan gå alls, kan inte klä mig, kan inte få upp/ ner fötterna från liggande osv... Så då fråga läkaren om jag klara mig hemma när mannen jobba. Mitt svar blev ju, ja vad har jag för val?
    Då sa hon att jag kunde bli inlagd men att hon omedelbart skulle ringa till obstretiska  mottagningen och boka möte för igångsättning. så den 22/3 ska vi på det mötet. Är då i v 36+6.

Idag har varit riktigt skit, så jäkla ont att jag ligger och kvider oavsett ställning, kan sova 30 min åt gången... äter maxdos av Citodon. Dock är jag envis som en åsna så nog har jag tagit mig till toaletten och lyckades bre en macka till lunch...

Men så tänker jag... om jag väljer och bli inlagd får jag dels hjälp, jag får maten serverad även när ingen är hemma... Men just nu den viktigaste frågan. Kommer de om man bli inlagd börja fundera på igångsättning tidigare??? Just nu vill jag bara slippa lida varje minut :(

På inskrivningssamtalet med bm prata hon om igångsättning och jag va väldigt skeptisk... nä klarar jag 37 v ska jag nog klara resten med.... ELLER HUR????

• Svar på tråden Någon som blivit inlagd för foglossning
  • eviz08
    Hej, 

Jag har inte blivit inlagd för foglossning, vill bara skriva och säga att jag känner igen mig och lider med dig! I min förra graviditet så mådde jag som du. Jag hade däremot turen att min man var föräldraledig med vårat första barn då och på så sätt kunde ta hand om mig också. Jag har många gånger tänkt på hur jag annars skulle klarat mig...
    Hoppas du får den hjälp du förtjänar och att du blir igångsatt så att du slipper lida i onödan och att du kan få fokusera på att komma tillbaka till livet!
Svar på tråden Någon som blivit inlagd för foglossning