• Anonym (Krille)

Vad ska jag ta mig till?

Behöver er hjälp. Jag & min sambo har varit tillsammans i snart tio år & har två barn. Den stora på snart 3 år & den lilla på snart 1 år ???? Problemet jag tycker vi har är att vi väldigt sällan har sex. Jag själv tyvärr det är viktigt och hade gärna haft det iaf varje vecka. Förstår att det förändras när man skaffar barn men att ha sex 1 gång i månaden gör mig väldigt frustrerad. Jag har påpekat det här flertal gr, berättat vad jag tycker om, fått henne till att berätta hur hon vill ha det osv. Ändå händer det absolut ingenting på den fronten. Tyvärr har det blivit så för mig att jag tänker på det här dagligen, det gör mig frustrerad, det gör mig mindre glad & energisk som person vilket är motsatsen till vad jag egentligen är. Hjälp mig? Hur f*n ska jag göra?????????

• Svar på tråden Vad ska jag ta mig till?
  • Carambolan

Vad är orsaken till att ni inte har mer sex?

• Daniel K

Sitter i samma sits jag med. Har försökt allt tycker jag men inget resultat. 

• Anonym (Krille)

Hon säger bl.a. att alla har inte samma sexlust & det köper jag. Hon är inte jättenöjd med hennes kropp efter två graviditeter men jag har aldrig sagt ngt negativt om det utan ger henne ofta komplimanger. Ja en massa olika "ursäkter"

• Anonym (Man)

Med så små barn är man rätt trött jämt. Dålig nattsömn? Jag tyckte det var hemskt med två små barn där bägge hade blöjor. Den stora skulle ta på sig overallen själv, men kunde inte, och den lille vägrade låta mig sätta på henne overallen. Eller tog av den, när man hjälpte storebror. Små barn är jobbigt att ha emellanåt.

Vill du ha mer sex ska du ta så mycket ansvar som möjligt. Diska städa, nattvak, pappaledig. Låta henne gå ut o vara med tjejkompisar osv.

Vi hade också en svacka i sexlivet vid ungefär den åldern. Jag höll på att bli galen. Nu är barnen 6 o 7 år o vi har sex ungefär 2 ggr i veckan.

• Anonym (Krille)

Skönt att höra att det finns en chans att det blir bättre längre fram ???????? vi hjälps åt bra här hemma med allt som behövs göras. Ett annat problem är ju den j*ävla telefonen (som jag själv sitter & tycker på nu) för att istället mysa till det en kväll så kan hon sitta med den en lång stund på kvällen när barnen sover. Har även nämnt det och kommit med förslag om att man inte använder den under kvällar osv men det fungerar en kväll sen är man tillbaka på ruta ett...

• Carambolan

När vi var i liknande sits började vi "boka in" sex en kväll i veckan. Det är så sjukt lätt när man är trött och slutkörd och alla barn äntligen somnat att man bara fastnar i soffan med mobilen eller med nån halvkass serie. Vi bestämde oss för att en kväll i veckan ska vi bara gå och lägga oss tillsammans på en gång istället. Vi struntar i om köket är fullt med disk eller om nån egentligen hade behövt jobba. Ibland ligger vi bara och kramas och pratar men ofta har vi sex. Inte alltid världens bästa och mest hängivna sex, men det är helt okej det också... Det viktigaste för oss har varit att vi fick fart på det igen.

• Tecum

Tyvärr, hon är inte attraherad av dig längre. Det kommer inte att hjälpa hur mycket du än gör hemma. Attraktion kan komma tillbaka men hon har bollen och måste komma till insikt om att sex hör till i en relation.

• Anonym (Krille)
    Tecum skrev 2017-03-07 22:14:03 följande:

Tyvärr, hon är inte attraherad av dig längre. Det kommer inte att hjälpa hur mycket du än gör hemma. Attraktion kan komma tillbaka men hon har bollen och måste komma till insikt om att sex hör till i en relation.

Har frågat henne rakt ut ifall det är så och fått som svar att så är inte fallet. Men det behöver inte vara sant men jag är säker på att hon är ärlig. Sen när hon är sugen på sex då blir det såklart av eftersom jag vill att vi ska ha det. Är det då dumt av mig att avböja? Så hon får smaka på sin egen medicin?:)
  • Anonym (Krille)
    Carambolan skrev 2017-03-07 22:10:32 följande:

När vi var i liknande sits började vi "boka in" sex en kväll i veckan. Det är så sjukt lätt när man är trött och slutkörd och alla barn äntligen somnat att man bara fastnar i soffan med mobilen eller med nån halvkass serie. Vi bestämde oss för att en kväll i veckan ska vi bara gå och lägga oss tillsammans på en gång istället. Vi struntar i om köket är fullt med disk eller om nån egentligen hade behövt jobba. Ibland ligger vi bara och kramas och pratar men ofta har vi sex. Inte alltid världens bästa och mest hängivna sex, men det är helt okej det också... Det viktigaste för oss har varit att vi fick fart på det igen.

Absolut det är också ett alternativ men känner där att det då är mer att - idag är det tisdag då är det dags för sex.... Vill att suget ska vara där och vara mer spontant:)
  • Tecum
    Anonym (Krille) skrev 2017-03-07 22:19:55 följande:
    Har frågat henne rakt ut ifall det är så och fått som svar att så är inte fallet. Men det behöver inte vara sant men jag är säker på att hon är ärlig. Sen när hon är sugen på sex då blir det såklart av eftersom jag vill att vi ska ha det. Är det då dumt av mig att avböja? Så hon får smaka på sin egen medicin?:)
    Det ska mycket till att någon erkänner att de inte är attraherade av sin partner, så vad hon säger i det fallet ska du inte ta som fakta.

Jag hade inte avböjt, då får hon vatten på sin kvarn och när du vill riskerar du att få höra "du ville ju inte heller så vad klagar du på". Bättre då att du visar dig intresserad av någon annan kvinna, lite lagom subtilt. Konkurrens kan göra susen så hon slutar att ta dig för given.
  • Carambolan
    Anonym (Krille) skrev 2017-03-07 22:22:56 följande:

Absolut det är också ett alternativ men känner där att det då är mer att - idag är det tisdag då är det dags för sex.... Vill att suget ska vara där och vara mer spontant:)

Visst kan man önska det... Och visst händer det att man blir spontant sugen även som heltidsarbetande småbarnsförälder. Antalet gånger som jag och min man blev spontant sugna SAMTIDIGT kunde däremot lätt räknas på ena handen på ett år efter att vi fått tredje barnet. Då kan det krävas att man anstränger sig lite för att få upp suget. Eller så kan man stanna i soffan med mobilen om det känns bättre...
  • Anonym (Krille)
    Tecum skrev 2017-03-07 22:27:31 följande:

Det ska mycket till att någon erkänner att de inte är attraherade av sin partner, så vad hon säger i det fallet ska du inte ta som fakta.

Jag hade inte avböjt, då får hon vatten på sin kvarn och när du vill riskerar du att få höra "du ville ju inte heller så vad klagar du på". Bättre då att du visar dig intresserad av någon annan kvinna, lite lagom subtilt. Konkurrens kan göra susen så hon slutar att ta dig för given.

Ja det förstår jag, men kan inte mer än att lita på henne när hon säger det:)

Har funderat på det men som du skriver så kommer det nog inget gott ur det i slutändan. Ja det är ett alternativ, ska bara hitta någon också :)
  • Anonym (Krille)
    Carambolan skrev 2017-03-07 22:29:20 följande:

Visst kan man önska det... Och visst händer det att man blir spontant sugen även som heltidsarbetande småbarnsförälder. Antalet gånger som jag och min man blev spontant sugna SAMTIDIGT kunde däremot lätt räknas på ena handen på ett år efter att vi fått tredje barnet. Då kan det krävas att man anstränger sig lite för att få upp suget. Eller så kan man stanna i soffan med mobilen om det känns bättre...

Jag anstränger mig mer än gärna för att få tillbaka det vi haft men vi måste vara två om det & det är vi inte. Fast att jag nämnt det här x antal gr så tror jag inte hon förstår hur frustrerande det här är för mig. Ett bevis på det är ju bla att jag är här inne & skriver.
  • Maindan

Hur uppvaktar du henne?

hur ofta kysser ni varandra?

Hur ofta kramas ni och ger varandra varma ord i vardagen?

Hur ofta ligger hon i din famn framför en bra film på tvn?

Hur ofta äter ni sen middag själva på kvällen med levande ljus och pratat med varandra?

Det är så lätt att fastna i rutiner och knappt hinna med att "se" varandra.

Jag har själv sexvägrat flera gånger (trots att jag varit sugen) pga av att vi knappt hunnit prata med varandra på kvällen, knappt rört varandra och sen helt plötsligt vill han få till det. Känt mig mest som ett "hål" än en älskad fru och inte varit bekväm alls med att ha sex då.

• Anonym (Krille)
    Maindan skrev 2017-03-07 22:41:23 följande:

Hur uppvaktar du henne?

hur ofta kysser ni varandra?

Hur ofta kramas ni och ger varandra varma ord i vardagen?

Hur ofta ligger hon i din famn framför en bra film på tvn?

Hur ofta äter ni sen middag själva på kvällen med levande ljus och pratat med varandra?

Det är så lätt att fastna i rutiner och knappt hinna med att "se" varandra.

Jag har själv sexvägrat flera gånger (trots att jag varit sugen) pga av att vi knappt hunnit prata med varandra på kvällen, knappt rört varandra och sen helt plötsligt vill han få till det. Känt mig mest som ett "hål" än en älskad fru och inte varit bekväm alls med att ha sex då.

Många bra frågor där. Skulle vilja påstå att jag är den utav oss som försöker mest av det där. Sen ska det ju inte bara vara en som gör allt utan det ska vara båda. Men det stämmer det du säger med att det är lätt att fastna i rutiner & knappt hinna "se" varandra
  • Anonym (Rätt)
    Anonym (Krille) skrev 2017-03-07 22:46:51 följande:
    Många bra frågor där. Skulle vilja påstå att jag är den utav oss som försöker mest av det där. Sen ska det ju inte bara vara en som gör allt utan det ska vara båda. Men det stämmer det du säger med att det är lätt att fastna i rutiner & knappt hinna "se" varandra
    Det behöver inte vara så "rättvist" i en lång relation det jämnar ut sig på sikt ändå. Om du tror att det finns saker som skulle hjälpa er på traven mot en bättre relation så gör dom helt enkelt. Om du agerar osjälviskt med hennes bästa för ögonen så kommer det i förlängningen gynna er bägge.
  • Carambolan
    Anonym (Krille) skrev 2017-03-07 22:40:02 följande:

Jag anstränger mig mer än gärna för att få tillbaka det vi haft men vi måste vara två om det & det är vi inte. Fast att jag nämnt det här x antal gr så tror jag inte hon förstår hur frustrerande det här är för mig. Ett bevis på det är ju bla att jag är här inne & skriver.

Nä, vår lösning bygger ju helt på att vi båda tyckte att det var ett problem men att vi sällan "möttes" i vardagen när det gällde sexlust. Om din tjej inte alls tycker att er situation är ett problem så är det förstås svårare att göra något åt.

Samtidigt brukar (bra) sex ofta skapa en lust efter mer sex, så ibland kan det räcka långt att bara lyckas komma in i en god cirkel. Kanske behöver ni ta bort lite prestationspress? Uppmuntra henne att onanera i duschen, skicka länkar till bra sexnoveller, fixa barnvakt och gå ut och se nya 50 shades och ta några glas vin i en bar eller försök på andra sätt få in mer tankar på sex i er vardag utan att det blir fokus på att ni måste ligga med varandra. Då kommer nog ligget på köpet ganska snart...
  • Anonym (Krille)

Tack för alla svar :)Tror jag vet hur jag ska gå till väga nu:) fungerar det inte då så har jag ett annat problem jag får fundera på istället, men först prövar vi det här:)

Svar på tråden Vad ska jag ta mig till?