• Natta.A

Mallorca eller Grekland ?

Vart är det bäst att resa ? Mallorca eller Grekland ? ...vart i Grekland ? Vi vill gärna resa någonstans där de har fina sandstränder , det ska inte vara för lugnt men inte heller partystad då vi är en familj med ett barn på ca 1 år. Hur är det med All inclusive i Grekland ? Vi är kräsna och tycker om bra mat inte en massa friterat och "billiga råvaror" . Har varit på Kanriöarna och då har vi haft en jätte bra buffe med fisk, ryggbiff , räkor mycket grönsaker och grill osv. Om man inte väljer all inclusive i Mallorca/Grekland hur är priserna ute ? ( Vi skulle trots allt vilja ha allinclusive) .

• Svar på tråden Mallorca eller Grekland ?
  • Duckan

Var länge sen jag var i Grekland så det kan jag inte uttala mig om. Mallorca har vi däremot varit på de senaste åren. Både Palma Nova, Alcudia och Playa de Palma.
    Gillar alla tre ställena. Fina stränder.
    Vi har aldrig all inc då vi gillar att variera oss, men sist vi bodde i Playa de Palma hade vi halvpension (dvs frukost och middag). Mycket bra buffé! Kött, fisk, kyckling varje dag som stektes á la minute. Fin salladsbar och andra olika tillbehör samt efterrätt om man gillar det.
    Alcudia och Palma Nova är småbarnsfamiljernas mecka medan vi som har en 10-åring gillar Playa de Palma för att det är nära in till Palma stad.

• Natta.A
    Duckan skrev 2017-03-08 10:04:54 följande:

Var länge sen jag var i Grekland så det kan jag inte uttala mig om. Mallorca har vi däremot varit på de senaste åren. Både Palma Nova, Alcudia och Playa de Palma.

Gillar alla tre ställena. Fina stränder.

Vi har aldrig all inc då vi gillar att variera oss, men sist vi bodde i Playa de Palma hade vi halvpension (dvs frukost och middag). Mycket bra buffé! Kött, fisk, kyckling varje dag som stektes á la minute. Fin salladsbar och andra olika tillbehör samt efterrätt om man gillar det.

Alcudia och Palma Nova är småbarnsfamiljernas mecka medan vi som har en 10-åring gillar Playa de Palma för att det är nära in till Palma stad.

Tack för ditt svar Duckan ! Vilket hotell var ni på

i Playa de Palma ?
  • elyse

Min väninna, som är Grekkandsfantast och varit på mååånga öar, pratar extra varmt om Naxos när det gäller stränder. ::tips::

• DizzyD66

Finns fina stränder i Mallorca också, typ Port de Andratx, men min favorit är Myrtos Beach i Kefalonia Grekland.

• Natta.A

Tack så mycket för era tips för oss är det väldigt viktigt med fina sand stränder .. vi har aldrig varit i Grekland . När jag kollar på bilder så är det fint men det ser lite fattigt ut i jämförelse med Spanien haha .. Grekland ser så antikt ut och med mycket berg medan Spanien har jätte fint hav med palmer osv. Svårt att välja det viktigaste är bra mat och fin strand ...

Vi får se vad det blir men fortsätt gärna och skriv alla som kikar in : )

• DizzyD66

Sedan när ser hotellen på Kefalonia fattiga ut? 

• DizzyD66
    Natta.A skrev 2017-03-08 18:50:57 följande:

Tack så mycket för era tips för oss är det väldigt viktigt med fina sand stränder .. vi har aldrig varit i Grekland . När jag kollar på bilder så är det fint men det ser lite fattigt ut i jämförelse med Spanien haha .. Grekland ser så antikt ut och med mycket berg medan Spanien har jätte fint hav med palmer osv. Svårt att välja det viktigaste är bra mat och fin strand ...

Vi får se vad det blir men fortsätt gärna och skriv alla som kikar in : )

Och Spanien har inte mycket berg utan enbart fina stränder? Låt mig gissa, hittills har du varken varit i Grekland eller Mallorca öht. 
  • Anonym (Dansken)

Hi, hi. Fredrikshamn? Palmstranden, hav, icke några berg, icke antikt, 5 stjärnors hotell och billigare än någon utlandsresa och lika höga temp i Juli. Skrattande

• Anonym (Lövet)

Samos är mycket fint med fina stränder! Mallorca också, har massor att välja på så det är en smaksak. Där hade jag valt Alcudia eller nära Palma Nova för en barnfamilj och hyra bil.

• Duckan

Neptuno hette Hotellet i Playa de Palma.

I Alcudia bodde vi på Viva Blue. Mycket bra det med.

• Natta.A

Menar inget illa bara min personliga åsikt att Spanien verkar vara lyxigare och modernare . Har bott i Spanien under några år men inte varit på Mallorca .

• DizzyD66

Bara att återvända till Spanien då. Varför ens starta tråden här?

• Natta.A

Vad pratar du om ? Vi vill resa i sommar till Mallorca eller Grekland .. och ville hanlitenåsilter om hotellerna och stränder. Sedan skrev jag bara att av det jag har sett så ser inte Grekland så "lyxigt" ut som Spanien när man kolla på bilder osv...

• DizzyD66
    Natta.A skrev 2017-03-08 20:54:29 följande:

Vad pratar du om ? Vi vill resa i sommar till Mallorca eller Grekland .. och ville hanlitenåsilter om hotellerna och stränder. Sedan skrev jag bara att av det jag har sett så ser inte Grekland så "lyxigt" ut som Spanien när man kolla på bilder osv...

Som redan sagt. Res till Mallorca då. Massor med fina stränder. Playa de Palma t.ex. 
  • RadioGardinen

Har ingen erfarenhet av Grekland...

Men Mallorca är väldigt barnvänligt! De flesta älskar barn där och det finns såååå många familjehotell med Lollo & Bernie, det finns roliga barnpooler<3

Svar på tråden Mallorca eller Grekland ?