HJÄRNDIMMA!!! och massa annat.
Hej! Jag är lite vilse och är ny här på familjeliv och känner för att skriva av mig.
Hoppas ni har en underbar dag/kväll.
Jag är en kille på 20år som har under 9 månader lidit av,
hjärndimma, skuggor som glider förbi synfältet och massa blixtrar i periferiseendet. Har en låg kroppstemperatur låg idag på '35,6 grader'.
Torr hud och vita fingertoppar.
Kalla händer och fötter hela tiden.
Muskelryckningar överallt på kroppen med mera.
~FINNS BILDER LÄNGST NER I INLÄGGET~
'Min Historia'
Allt började redan i somras, i slutet på Juni för att vara exakt.
Det jag minns är att jag började känna mig ur balans, jag hade även lite små yrsel och hade lite värk i kroppen men inget extremt.
Jag bestämde mig för att boka en tid hos en läkare för att bli undersökt och jag fick en tid ganska omgående. Jag Berättade för doktorn om mina symptom och doktorn lyssnade. Jag sa till doktorn att jag haft borrelia som liten och att symptomen påminner om det.
Vi kom överens om att borrelia var orsaken till mina symptom.
Utan några provsvar så skrev Doktorn ut en antibiotikakur som gick
under namnet Doxyferm, 'ta 2 tabletter på morgonen och 2 på kvällen'
Allt började bra och jag trodde symptomen skulle försvinna.
Tre dagar in på antibiotikakuren, allt började bli betydligt mycket värre än innan men jag tänkte, 'det är nog bara biverkningar från medicinen.'
Det första symptomet.
Overklighetskänslor - Hjärndimma.
Efter ungefär en vecka så fick jag provsvaren. Det kom ett brev och jag öppnade brevet utan några som helst tvivel på att det skulle stå någonting annat än att jag hade borrelia.
Öppnade brevet och där stod det att provet visade negativt.
-Men va?
...
Två veckor efter antibiotikakuren.
Jag bokade såklart en ny tid hos Doktorn och berätta att symptomen blivit värre.
Den första veckorna var otroligt jobbiga, en massa besök hos doktorer men inga svar.
Fick alltid höra samma sak, 'allt ser bra ut'
Jag fyllde 20år under den här perioden och hade planer på att gå ut med kompisarna på min födelsedag men mitt tillstånd var allt för dåligt.
Jag spenderade hela födelsedagen i sängen, vilket absolut inte är normalt.
Det andra symptomet.
Några dagar efter min födelsedag så märkte jag att min tunga hade blivit gul.
'Jag hade fått en svampinfektion på tungan.
'
Jag började söka på internet som en idiot och började läsa om jäst infektioner, 'candida överväxt', allt stämde in och jag kände såklart en lättnad.
-Det är candida överväxt, nu vänder allting!
Jag började gå på en diet där jag slutade äta socker, mjöl, mjölkprodukter, jäst med mera. Jag trodde verkligen att allting skulle vända.
Det Tredje symptomet
I början på dieten så började huden på fingertopparna att spricka, fick även extrema domningar i fingrarna. Känslan påminner om superlim på fingertopparna, som ett hårt lager utan känsel på fingertoppen.
Det blev bara värre och värre.
Det var inte bara hjärndimman som blev värre utan även huden på fingertopparna. Huden började bli vitgrå och extremt känsliga för fukt.
Det är som att fingertopparna absorbera mer vatten än vanligtvis dödar de översta lagret på huden.
Jag tänkte direkt att allt hängde ihop med kosten och att det blir nog bra tillslut.
'Flera Veckor och Månader passerade men ingen förbättring'
Det fjärde symptomet.
Jag började få lägre kroppstemperatur, fötterna blev blå och fingrarna blev värre än innan.
'Nu var de inte bara fukt som triggade igång de vitgråa fingertopparna'
Det femte symptomet.
Ögonen, jag såg mer och mer flimmer än tidigare, massa skit som sätter sig i synfältet, eye floaters, visual snow med mera.
'allt blev bara värre och värre medans tiden gick'
8 månader efter antibiotikakuren.
Jag bestämde mig för att boka en tid hos en läkare för att verkligen försäkra mig om att jag hade en candida överväxt och efter några veckor så fick jag svar.
'Du har inte nån svamp infektion i mage eller på huden, alla prover ser bra ut'
Det var som en fet smäll i ansiktet,
-Jag har ju svamp på tungan?
Jag gick till läkaren igen och visade allt som vanligt, tungan, fingrarna, fötterna, berätta om mitt liv innan och nu.
'Nya prover togs'
Fick svar efter någon vecka att jag hade..
'En lätt förhöjning på ett prov som heter T4(thyreoidprov - sköldkörteln)'
'Vänligen kom om 2 veckor för att lämna nytt prov'
Fick såklart tillbaka förhoppningar om att återfå livet.
2 veckor passerade och jag ringer för att boka en tid för nytt prov och ber självklart om råd med mera men får istället ett direkt besked från sjuksköterskan.
-Det är så lite förhöjt att det inte ger några komplikationer.
Jag förstår inte varför det ville göra ett omprov, allt ser ju bra ut.
Nu har det gått 9 månader sen livet vände och jag vet inte längre vad jag ska ta mig till. Det har fan snart gått över ett helt år utan någon förbättring.
-Jag håller på att gå under.
-Vad ska jag göra?
Här är lite bilder på mina fingrar och tunga.
-Funkar inte länkarna till bilderna så ska jag lösa det på något sätt.