• Mamma till S

Utomkveds.. hjälp mig här..

Går igenom ett utomkvedshavandeskap just nu.

Fick reda på att jag var gravid o även med spiral i. Massor med prover är tagna o för o nackdelar med injektion eller operation. Kom fram till att ta injektion då med metrotraxate. Hcg skönk fint till dag 4 men till dag 7 ingenting. Nu ska jag in o få en till dos imorn o sen följa hcg igen. Är så himla ledsen just nu! Är det nögon mer som fått dessa injektioner???

• Svar på tråden Utomkveds.. hjälp mig här..
  • Anonym (Tjej)

Jag fick operation inom 2h att jag kommit in för att kolla om jag ev hade utomkvedes. Opererades med titthål men ngt gick fel och jag började blöda massor så de fick konvertera till en öppen operation. Äggledaren gick inte att rädda.

Så det gick så fel som det kan gå nästan och senare blev jag gravid av misstag och fick barn :) Så med lite perspektiv var det ingen fara. Min fertilitet är likadan som innan.

Hoppas det går bra för dig! Är det ditt första utomkvedes behöver du inte vara orolig.

2 viktiga grejer;

Ta inte dagen efter piller mer för det ökar risken för fler utomkvedes.

Kolla med din försäkring ifall du behöver opereras. Jag fick 15k för borttagen äggledare.

• Mamma till S

Men oj! Va otäckt att det gick så fel för dig...

Här har jag än så länge bara fått injektion o ska som sagt in på nästa dos imorn men jag orkar verkligen inte mer prover o skit nu.. Vill må bra o va "frisk" igen...

Någon som fått injektioner??

• Mischa

Jag har fått injektion! Det räckte dock med en för mig. Jag förstår dig, var helt knäckt efter allting. Det tog så lång tid innan de visste vad det var, om man skulle vänta eller inte osv osv.

Hoppas det ger med sig för dig nu!!

• Josephine23

Hej, jag fick två sprutor 2015, men dom funkade inte på mig så slutade med en bortopererad äggledare :/

Svar på tråden Utomkveds.. hjälp mig här..