Vikt under graviditet
Hej. Jag tänkte kolla med er. Jag fick barn 2012 och det var en sjuk graviditet. Illamående från vecka 7 sjukskriven inlagd med dropp fick problem med mat få jag inte ville äta något och då mådde jag ju självklart sämre. Mådde psykiskt dåligt och vecka 28 tänkte jag att livet inte var värt mer. Träffade en läkare på psyket son äntligen tog mig på allvar och fick mig att ändra mig börja äta visst jag åt medicin för depression oxå men från ca vecka 30 till vecka 38 då hon föddes. Allt vände däe efter men ja jag fick ju ett tvångsbeteende av mat äta hela tiden. För att inte bli illamående. Satt i långt efter oxå. Gick upp 24 kg ca med dottern. Har gått nee allt och väntar nu tillökning i juni och son vanligt kom illamåendet tidigt men hör och häpna det gick över :) jag mår bra psykiskt jag äter mycket dock !! Så när jag var hos bm och skrev in mig vid vecka 13 så hade jag gått upp 5 kg. Då säger min bm att du får inte gå upp mer än 12. Vecka 25 nu och ja jag har nog passerat min 12 kg nu :/ jag är livrädd att gå dit och höra att jag har gått upp föe mycket. Jag försöker att trappa ner ocj inte äta hela tiden men är man hungrig så äter man!! Jag mår bra övrigt äntligen en bra graviditet. Men då ska vikten göra mig ledsen. Att jag är för tjock! Ska jag banta nu ? Vet att det inte är något man dka göra men ändå klart tanken slår mig. Så har ni tips på mat frukost mellanmål osv som man kan äta utan att behöva gå upp sådär jätte mycket. Jag äter mackor till frukost det är den största boven tror jag då jag ej åt så myckrt sånt förut även större potioner mat. Har ni några nyttiga tips?
Tack på förhand :)