• Zophie

Gravid utan symptom?

Som rubriken lyder, gravid utan symptom?

Har gjort 3 cb graviditetstester alla 3 visar gravid..

men jag har inga som helst symptom.. molvärk och lite lite illamående kanske.. känner inget i brösten osv. Med första så kände jag tröttheten och ont i brösten direkt.

Orolig att det blir ett missfall.. :(

• Svar på tråden Gravid utan symptom?
  • DrömmarEmma

Förstår din oro. Men jag går in i vecka 8 på söndag och jag har inte heller några symtom förutom trötthet och ömma bröst. Dessutom är jag inte alls så trött som jag var förra veckan.

Har googlat runt så så mycket på "symtom frågan" och även pratat med min barnmorska i måndags och det är inget ovanligt. Vissa får inga symtom alls och vissa får lite och vissa får massa. Alla graviditeter är olika.

Jag försöker tänka att är det något fel så lär jag märka det! Så jag tänker bara njuta <3

• Louqvisten

Jag är nu gravid i v.27+2 och har aldrig haft några direkta symtom. Dom första tre månaderna var jag endast trött. Så trött att jag knappt orkade med mig själv, jag sov nästan hela tiden när jag inte jobbade. Kissa oftare gjorde jag. Mina bröst har bara små ömmat lite nu och då, det är likadant nu. Jag har aldrig mått illa eller kräkts. Inga hudproblem förrän jag kom till v.20 och började få torrare hud. Har aldrig riktigt känt mig gravid. Hade det inte varit för ultraljud, möten med BM, lyssnat på hjärtslag samt att jag nu känner våran liten böka runt och sparka där inne så hade jag nog fortfarande inte riktigt trott på det hela. Har dessutom moderkakan i framvägg så jag känner inga rörelser mitt på magen än heller. Men liten växer så det knakar och mår bra där inne :)

• Anonym (Gravid)

Kände inte heller något förutom tröttheten som började i ca v 7, mådde aldrig illa heller. Brösten var ömma i från v 8-14, nu känns det inte längre. Däremot började få migrän från v 13 och har det fortfarande (är i vecka 22). Det är egentliga inte gravid symptom men vanligt att vissa får det

• Anonym (Abc)

Jag hade inga symtom alls! Inte ens tröttheten. Är samma nu och är i v 31. Barnet mår bra och jag är överlycklig utan symtom

• Lovisanilsson95

Går in i v 10 på fredag, har änsålänge inte haft några symptom mer än att jag är lite mer trött än vanligt. Gjorde ul igår och allt såg bra ut :) det är väldigt många graviditeter som inte utgör några direkta symptom, jag ser mig själv som lyckligt lottad att må så pass bra och det borde du också göra :)

Svar på tråden Gravid utan symptom?