• Äldre 10 Mar 16:34
    24687 visningar
    18 svar
    18
    24687

    BOXNORD.COM Någon mer utsatt?

    Upptäckte idag att det dragits pengar från mitt konto av Boxnord.com. Ett företag jag aldrig hört talas om som tydligen säljer tandvårds prylar på abonnemang. Det har skett två dragningar på 399kr /st och med 12 dagar i mellan. Någon mer som blivit utsatta av detta företag?

  • Svar på tråden BOXNORD.COM Någon mer utsatt?
  • Äldre 10 Mar 17:05
    #1

    Har du kontaktat företaget? Gör det samt gör en anmälan hos din bank.

  • Äldre 10 Mar 17:07
    #2

    Jodå har anmält hos banken och mallat företaget.

  • Äldre 11 Mar 00:04
    #3

    Har också blivit utsatt av BOXNORDCOM. De drog 399kr av mig innan jag spärrade kortet. Ett tips är att göra en polisanmälan också. Då har man en liten chans att få tillbaka pengarna från banken.

  • Äldre 11 Mar 03:20
    #4

    Fick du någon förklaring till hur de kom över dina kortuppgifter?

    Jo, kortet är redan spärrat men surt ändå.

  • Anonym (Magga­n24)
    Äldre 11 Mar 12:31
    #5

    Vet inget ännu, undrar om polisen har resurser att lägga på en sån r grej men man kan alltid hoppas.

  • Äldre 12 Mar 09:38
    #6

    Jag såg nyss att jag blivit drabbad. Har försökt kontakta företaget.

  • Äldre 12 Mar 13:16
    #7
    +1

    Ni har väl gjort nån undersökning eller fyllt i era kort utan att läst de finstilta.

  • Äldre 13 Mar 14:53
    #8

    Kontaktade först banken men dom kunde inte göra något innan jag hade kontaktat företaget. Man måste tydligen alltid kontakta företaget först.

    Kontaktade/mailade företaget på support@boxnord.com samt via deras kontaktformulär på deras hemsida här: https://www.boxnord.com/contact

    Dom svarade snabbt och inom 2 dagar hade jag pengarna tillbaka på mitt konto, så jag rekommenderar er att kontakta företaget först!

  • Äldre 13 Mar 14:53
    #9
    Flikkan92 skrev 2017-03-10 16:34:08 följande:

    Upptäckte idag att det dragits pengar från mitt konto av Boxnord.com. Ett företag jag aldrig hört talas om som tydligen säljer tandvårds prylar på abonnemang. Det har skett två dragningar på 399kr /st och med 12 dagar i mellan. Någon mer som blivit utsatta av detta företag?


    Löste det sig? Jag fick mina pengar tillbaka efter att ha kontaktat företaget.
  • Äldre 13 Mar 15:22
    #10

    Jag kontaktade företaget i lördags och de svarade igår att de skulle föra över pengarna på mitt konto, ska få dom inom 3 dagar..

  • Äldre 13 Mar 18:34
    #11

    har också blivit drabbad det har dragits totalt ca 1.700 kr från mitt konto har polisanmält och spärrat mitt kort i banken, har absolut inte uppgett några kontouppgifter till detta företag och inget annat heller. helt sjukt...

  • Äldre 13 Mar 20:02
    #12

    om nu företaget betalat tillbaka pengar till er som blivit utsatta så har ju även boxnord blivit utsatta för bedrägeri, eller hur? och nästa fråga är naturligtvis - hur har dom kommit över mina och era kontouppgifter?

  • Äldre 16 Mar 18:35
    #13

    har haft kontakt med det oseriösa företaget via mejl och dom har lovat sätta tillbaka mina 1700;- har fortfarande inte sett till några pengar. har mejlat 3 ggr till utan svar så är det någon som fått tillbaka det som dom stulit så är det bara att gratulera, kom ihåg att kräva ersättning även för allt strul som detta åsamkar med polisanmälan, spärra kort osv

  • Äldre 17 Mar 07:20
    #14

    Jag fick tillbaka mina pengar har i tisdags, två dagar efter att de mailat tillbaka.

    Hoppas du får dina också! Har även fått hem mitt nya kort från banken nu.

  • Anonym (lurad­)
    Äldre 25 Mar 23:28
    #15

    Nä inte av dem men av hittarum.nu istället! betalade 119 för att kontakta personer som annonserade lägenheter, men var en bluff! bostadsbubblan.com/hittarum-lockar-med-falska-annonser/

  • Äldre 18 Apr 13:32
    #16

    Jag har idag sett att det dragits 499kr från mitt konto. Har kontaktat min bank och bett dem att spärra detta företag. Deras hemsida kan ej heller hittas. Jag har ingen aning om vad det är för tjänst eller produkter som man betalar för.

  • Äldre 23 Apr 16:50
    #17

    Mig har de dragit 499+499+399 kr av inom en månad????

  • Äldre 14 May 00:44
    #18

    Jag har ingen aning hur det så kallade "företag" boxnord har kommit över mina kontouppgifter och gör många uttag i belopp 399:- till 499:- i mars och i april flera gånger i månaden!! helt galet. första registrering från deras sida var 24/2-25/2 2017

Svar på tråden BOXNORD.COM Någon mer utsatt?