Rådtips för en laptop
Hej min son vill ha en laptop och han har sparat 1500 och jag ska lägga 1000 från mig.Han vill köra det där CSGO. Han säger att han kan köra med låga instlingar. Nån som vet ? Våran budget är 2500 kr. Tacksam för svar
Hej min son vill ha en laptop och han har sparat 1500 och jag ska lägga 1000 från mig.Han vill köra det där CSGO. Han säger att han kan köra med låga instlingar. Nån som vet ? Våran budget är 2500 kr. Tacksam för svar
Googla efter requirements cs go så får du mer insikt i vad som krävs. Du kommer även att märka att folk har olika erfarenheter och uppfattningar. CS är visserligen inget tungt spel, så du behöver ingen monster-pc, men jag skulle ALDRIG köpa en laptop för 2500. Risken är stor att det inte kommer att fungera tillfredsställande även om den har specifikationer för det. Man kör ju ofta andra applikationer samtidigt som man spelar. Sitter själv med en 4 år gammal laptop här som kostade 10 papp (med i5 och SSD) och skulle klara lite spel, min son dissade den efter drygt ett år.
Ni får räkna med att få lägga ut minst 5-6000 för en laptop som fungerar "skapligt".