• johannapannkaka

gnällig, tjurig och missnöjd 1åring

har en väldigt gnällig, missnöjd och tjurig 1,1åring här hemma. vart såhär snart i över en månad.. det måste bara vara en fas. han har gått sen han var 9,5mån och han har spring i benen KONSTANT. sitter aldrig still. drar och sliter i allt, ser ut som att han testar gränserna, får han inte saker han siktat in sig på skriker han rätt ut. han är som en orm, så att ta på kläder är en riktig brottningsmatch. kan aldrig sitta still i stolen då han ska äta, ska ur den hela tiden och får han inte det så skriker han. sen dethär gnällandet.. det är hela tiden. han kan springa runt här hemma och gnälla, vilja komma upp i knä men ska ner lika fort och gnäller och sen ska upp igen. sover bra på nätterna har han alltid gjort så det är jag glad för. snälla säg att nån har/haft det likadant och att set går över.. att åka på jobbet och jobba extra ibland är rena semestern. åka och hälsa på folk nu för tiden gör vi aldrig för han gnäller där konstant med. då man kör han ute i vagnen sitter han och gnäller och sliter i vagnen och ska ut därifrån.. pust.... ????

• Svar på tråden gnällig, tjurig och missnöjd 1åring
  • Athena86

Våran lilla hade också en riktig gnällperiod runt 12-13 månader .. Var konstant missnöjd och det enda som funkade var när jag satt i soffan och tittade/var delaktig när hon lekte .. Gick jag ut i köket för att dricka vatten eller laga mat kom hon som ett skott och trängdes sig in mellan benen och "gnällde"

Jag o sambon höll på och bli galna på det där eviga missnöjes-gnället ;)

Hon hade dock inga problem med att sitta still i matstolen eller vid påklädning etc men var bara missnöjd hela tiden vad man än gjorde ..

Vi vände sittdelen framåt i vagnen istället för att ha henne mot mig, blev en stor skillnad med inget mer kränga sig som en båge och vara ledsen ... (om ni inte redan testat det)

Det gnälliga väntade vi bara ut och vill minnas att det vände runt 14 månader (Hon är 15 månader nu) Visst finna gnälldagar men går inte att jämföra med hur hon var innan .. Nu är hon glad igen!

Så det blir bättre men jag vet hur du har det!

Svar på tråden gnällig, tjurig och missnöjd 1åring