• Anonym (Ledsen)

Vägskäl. Solskenshistoria?

Jag har precis nått en gräns som jag inte visste var den låg.

Känns märkligt.

Jag har sagt allt jag har att säga och bett om respit. Så nu är han inte här.

Ligger i badet och grinar, dricker champagne och lyssnar på ballader. Så tragiskt.

Det är bittert att inse hur lite jag och barnen betyder.

Och då söker jag solskenshistorier om vad som hände efter valet att gå ifrån.

• Svar på tråden Vägskäl. Solskenshistoria?
  • Anonym (vem?)

Förstår inte riktigt vad du menar. Var du eller han otrogen?

• Anonym (Fick nog)

Mitt ex bedrog mig med en ny kollega under en kortare period. Jag gav henne inte tillräckligt med uppmärksamhet. Dessutom hade någon månad tidigare förlorat jobbet så jag hade inte inget vidare självförtroende heller.

Eftersom vi hade barn och flera fastigheter tillsammans så tog det en tid innan skilsmässopappren var i ordning. Men när allt var klart drog jag iväg på något som var meningen att bli en sargat turné. Jag skulle leka romen av mig. Fjärde kvällen efter att ha knullatrunt i 72 timmar i sträck med ett skrämmande antal brudar så var hon där. Kvinnan i mitt liv visade det sig. I en helt oväntad del av världen träffade jag en tjej som bodde i en grannstad.

Nu är vi gifta har ett gemensamt barn och mina barn från förra äktenskapet älskar henne. Jag skulle inte kunna vara lyckligare!

• Anonym (Mr Prefect)

Separerade efter 20 år..vid drygt 40
    Träffade min nuvarande fru och har både ett fantastiskt starkt kärleksliv och ett sexliv där vi båda får leva ut vår starka sexualitet...enligt våra regler..
    =solsken!

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Fick nog) skrev 2017-03-13 22:52:03 följande:

Mitt ex bedrog mig med en ny kollega under en kortare period. Jag gav henne inte tillräckligt med uppmärksamhet. Dessutom hade någon månad tidigare förlorat jobbet så jag hade inte inget vidare självförtroende heller.

Eftersom vi hade barn och flera fastigheter tillsammans så tog det en tid innan skilsmässopappren var i ordning. Men när allt var klart drog jag iväg på något som var meningen att bli en sargat turné. Jag skulle leka romen av mig. Fjärde kvällen efter att ha knullatrunt i 72 timmar i sträck med ett skrämmande antal brudar så var hon där. Kvinnan i mitt liv visade det sig. I en helt oväntad del av världen träffade jag en tjej som bodde i en grannstad.

Nu är vi gifta har ett gemensamt barn och mina barn från förra äktenskapet älskar henne. Jag skulle inte kunna vara lyckligare!

Tack! Så det finns hopp. Satan i gatan vad jag bara gråter.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Mr Prefect) skrev 2017-03-13 23:09:17 följande:

Separerade efter 20 år..vid drygt 40

Träffade min nuvarande fru och har både ett fantastiskt starkt kärleksliv och ett sexliv där vi båda får leva ut vår starka sexualitet...enligt våra regler..

=solsken!

Är 38, så du menar att det inte är kört...är så sorgligt bara.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-03-13 23:12:43 följande:

Jag var 45 när jag äntligen tog steget att separera och det var det bästa beslut jag någons fattat. Det enda jag ångrar är att jag väntade på tok för länge.

I mitt fall hade jag turen att redan innan jag packat klart och flyttat träffa en man som är raka motsatsen till den jag lämnade. 

Har idag ett underbart liv med en man som ser mig och som är min klippa att luta sig emot. Han och jag har både kul i vardagen och i sängkammaren. Han är helt enkelt den typen av man som lockar fram mina galan sidor och som får mig att våga göra saker som jag inte trodde var möjligt. Han och hans vänner har fått mig till att på gamla dar köra motorcykel, klippklättra och se och uppleva en massa trevligt.

Ett tips är att oavsett hur mycket du tycker om den bostad ni har idag så är det kokt att flytta och så att säga göra en omstart i livet. Mycket skit sitter i väggarna så det är bra att byta miljö.

Min nuvarande pojkvän och jag var särbos i ett par år och det känns som att det var klokt att till stor del få vara sin egen under en tid.

• kåtlisa
    Att separera och bryta upp är alltid jobbigt men oftast kommer man ut som en starkare och tryggare individ när man väl klarat av sin sorgeprocess. Självklart skall man jobba på en relation man tror på men min personliga uppfattning är att många stannar på tok för länge i döda relationer och bara sårar sig själva och andra. Livet är helt enkelt för kort för dåliga relationer och kasst sex.

Har ett par uppslitande separationer bakom mig men jag ångrar inte för en sekunda att jag tog steget när det så att säga var dags att gå vidare med livet.

Har idag en väldigt bra relation och ett liv jag trivs med tillsammans med en partner som respekterar mig för den är.

Lever efter och predikar den enkla livsdevisen som också var ledord i en av BRIS kampanjer.
    TAKE NO SHIT

• Anonym (Här också)

Lämnade en relation efter så mycket svek från bådas håll. Var så sjukt trött på att ha det bra i typ 6 månader sen hände något som drog ner oss och så fortsatte det, blev ett ekorrhjul.

Träffade en annan man som jag blev så väldigt förälskad i och lever med idag, två barn och hus. Trodde aldrig jag skulle kunna bryta med exet men det gick och nu några år senare har jag insett hur illa han behandlade mig och hur dåligt jag mådde - sånt skulle min nuvarande partner ALDRIG göra. Så ja, det finns betydligt bättre män.

• Anonym (Ledsen)

Tack alla! Verkligen!

• kåtlisa
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-03-14 11:50:03 följande:

Tack alla! Verkligen!

Kram och lycka till.
    En vacker dag kommer prinsen ridande på sin vita springare eller som i mitt fall så kom en krambjörn i svart läder mullrande på sin Suzuki Intruder med raka rör.
  • Anonym (Mr Prefect)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-03-13 23:12:43 följande:
    Det är sorgligt NU..
    Men om något/ett par år är detta nog det bästa som hänt.. ;)
  • Anonym (En man)

Min fd fru bedrog mig med en annan efter mer än 20 år. Hon drog iväg till honom och lämnade mig med barnen. Sen kom hon tillbaka med svansen mellan benen och bad mig förlåta henne och ta henne tillbaka. Jag ville försöka igen. Vi hade det halvbra ett par år innan hon var otrogen igen. Jag var 49 år och helt plötsligt singel. Jag köpte ett hus som jag renoverade. Barnen var vuxna och utflugna. Det var jobbigt en tid. Jag dejtade lite ett tag. Sen stod hon där! Kvinnan i mitt liv. Vi flyttade till en storstad, köpte hus och har det alldeles underbart. Vi har varit ett par i 9 år nu.

Exet blåste mig i samband med skilsmässan och även efteråt. Jag sket i det. Var bara glad att slippa henne. I dag har hon kronofogden i hälarna och riskerar rättsliga konsekvenser. Vi har absolut noll kontakt. Karma is a bitch.

• Anonym (Dito.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-03-13 22:22:26 följande:

Jag har precis nått en gräns som jag inte visste var den låg.

Känns märkligt.

Jag har sagt allt jag har att säga och bett om respit. Så nu är han inte här.

Ligger i badet och grinar, dricker champagne och lyssnar på ballader. Så tragiskt.

Det är bittert att inse hur lite jag och barnen betyder.

Och då söker jag solskenshistorier om vad som hände efter valet att gå ifrån.

Dance the Jigglypuff dance.

Df df df df df, bom bom bom, puff puff puffeli puff, dvf dvf dvf, puff puff puffeli-puff!
  • Anonym (Dito.)
    kåtlisa skrev 2017-03-14 12:00:09 följande:

Kram och lycka till.

En vacker dag kommer prinsen ridande på sin vita springare eller som i mitt fall så kom en krambjörn i svart läder mullrande på sin Suzuki Intruder med raka rör.

Varför måste det vara en vit springare?

Varför kan det inte vara en svart eller grå springare?

I min väns fall så anlände han till en fest hon närvarade i med en Fiat som ändrade färger.
  • Anonym (Signe)

Det är aldrig försent.

Min morfar var 80 år när han träffade sin sista kvinna. Hon va ungefär i samma ålder.

Som sagt, det är aldrig försent.

• Anonym (Dito.)
    Anonym (En man) skrev 2017-03-14 19:49:21 följande:

Min fd fru bedrog mig med en annan efter mer än 20 år. Hon drog iväg till honom och lämnade mig med barnen. Sen kom hon tillbaka med svansen mellan benen och bad mig förlåta henne och ta henne tillbaka. Jag ville försöka igen. Vi hade det halvbra ett par år innan hon var otrogen igen. Jag var 49 år och helt plötsligt singel. Jag köpte ett hus som jag renoverade. Barnen var vuxna och utflugna. Det var jobbigt en tid. Jag dejtade lite ett tag. Sen stod hon där! Kvinnan i mitt liv. Vi flyttade till en storstad, köpte hus och har det alldeles underbart. Vi har varit ett par i 9 år nu.

Exet blåste mig i samband med skilsmässan och även efteråt. Jag sket i det. Var bara glad att slippa henne. I dag har hon kronofogden i hälarna och riskerar rättsliga konsekvenser. Vi har absolut noll kontakt. Karma is a bitch.

Varför var du ens med henne den andra gången?

Hon var inte värd den andra chansen, men jag beundrar ditt mod och vilja... att du försökte en annan gång.
  • Anonym (En man)
    Anonym (Dito.) skrev 2017-03-15 10:27:01 följande:

Varför var du ens med henne den andra gången?

Hon var inte värd den andra chansen, men jag beundrar ditt mod och vilja... att du försökte en annan gång.

Tja, med facit i hand skulle jag lämnat henne långt tidigare förstås. Men jag är godtrogen till min natur och kanske en aning naiv. Jag tror gott om människor. Men när jag blivit sviken en gång för mycket har jag väldigt svårt att förlåta. Exet förlåter jag aldrig. Hon har varit väldigt ful i sitt agerande även efter skilsmässan.
Svar på tråden Vägskäl. Solskenshistoria?