• Anonym (Anonym)

Okej att chatta om sex?

Hej! Jag har ett dilemma över om min pojkvän gör fel eller inte, kan inte riktigt bestämma mig.

Det är så att min pojkvän för typ ett år sedan höll på med att sexchatta med en massa tjejer på internet som han inte kände, eller som han legat med tidigare. Han hade också gått och blivit kär i en tjej på jobbet. Detta jobbade vi oss igenom och nu är allt det är förlåtet. Han lovade då att sluta upp med allt sånt skit.

Men nu så har jag förstått att han igen pratar med dessa personer på internet. Altså, det är inte som att de har chatt-sex, utan mer att de snackar om vad de gillar och sånt. Typ "Jag saknar så att bara bli avsugen, tills jag kommer". Eller att han berättar detaljer om hur det var när han och jag hade sex dagen innan. Eller frågar de ingående om deras sexliv... Sen så verkar det vara så att han har legat med dessa tjejer innan vi träffades för ibland så jämför han mig med dem... Jag tror att det inte hade varit något problem för mig om det var så att han snackade med nån tjej ibland om detta. Men detta är ett samtal som verkar pågå varje dag, och ibland när jag är hemma och sitter på andra sidan soffan. (Han har skrivit att han behövde dölja sitt förvånade ansikte för att jag satt i soffan).
    En tjej håller dessutom honom hemligt för sin kille (De kan bara prata när killen inte är hemma).

Jag vet inte vad han sysslar med egentligen, ellerom han ens gör något fel. Hur skall jag ta upp detta? 
    (Jag vet allt detta eftersom jag såg att han skrev till en tjej bakom hans rygg när han inte såg och bestämde mig för att logga in på hans konto)

• Svar på tråden Okej att chatta om sex?
  • Fjäril kär

Erat privata sexliv har ingen annan med att göra. Punkt!

Varför ska andra tjejer veta hur du är och vad du gör i sängen? Det är både kränkande och äckligt.

Gör slut och leta något bättre.

• Anonym (C)

Jag sexchattar och min man vet om det och tycker det är helt ok.

Det din kille håller på med anser jag dock vara ngt helt annat och väääldigt lång över gränsen!

• Anonym (Nej)

Att i detaljer diskutera ert sex liv med någon annan är respektlöst.

Om det är okej att sex chatta med andra eller inte är ju upp till var och en. Jag är helt okej med att man kollar på porr, men att chatta är inte okej för mig. Det skulle jag se som otrohet.

• Farfallos

Det finns inget i det du berättar som är absolut fel i något objektivt perspektiv, men VÄÄÄLDIGT fel enligt de konventioner om förhållanden som flertalet av oss förhåller oss till. Men det är upp till er båda att komma överens om vad som är rätt och fel.

Dina känslor omkring detta är bara dina känslor, och hans känsla av att sexchattandet är kul är bara hans känsla. Det handlar alltså inte om att förvägra någon mat eller luft här, utan allt är en förhandlingssak. Han har dock svikit dig på flera punkter då han dels lämnar ut dig utan din tillåtelse, och dels för att han tar upp en aktivitet som han sagt sig sluta med utan att först rådgöra med dig. Att påstå att de han gör inte skulle vara sexchattande är ju bara löjligt. Hävdar han det så är han ju gränslöst dum i huvudet, och du borde lämna honom av den orsaken.

• kåtlisa

Finns ingen generell regel för vad som är ok och inte ok i en relation utan det är bara du själv som kan känna efter vad du tycker är acceptabelt och inte.

Det finns heller inget enkelt sätt att starta dessa samtal om rätt och fel, gränser och liknade i en relation utan man får helt enkelt ta tjuren vid hornen och ställa vederbörande mot väggen.

Personligen har jag inget problem med att min man skriver om sex och tittar på porr men skulle han börja skriva till andra om sina fantasier och problem i vårt sexliv eller relation utan att först ha talat med mig om det skulle jag ta det som en ren kränkning och ett brustet förtroende. 

• DizzyD66
    Anonym (C) skrev 2017-03-14 10:25:14 följande:

Jag sexchattar och min man vet om det och tycker det är helt ok.

Det din kille håller på med anser jag dock vara ngt helt annat och väääldigt lång över gränsen!

Seriöst? Är karln din impotent för att kunna tycka att ditt beteende är ok?
  • kåtlisa
    DizzyD66 skrev 2017-03-14 10:55:00 följande:

Alla relationer är unika och man får helt enkelt sätta upp dom spelregler man vill ha bara bägge parter respekterar dessa och varandra. 

Har minst sagt svårt att se något samband mellan potens och vad man tillåter varandra i en relation.

Själv har jag som sagt inget problem med att min man skriver om sex och tittar på porr och han har inget problem med att jag är storkonsument av porr och skriver och läser en hel del om sex och relationer. Det sker dock med stor respekt för varandra och vi skulle aldrig skriva något som vi inte kan visa för varandra vid frukostbordet.

Kan också lova dig att min man inte har det minsta problem med sin potens 

• DizzyD66
    kåtlisa skrev 2017-03-14 11:11:39 följande:

Alla relationer är unika och man får helt enkelt sätta upp dom spelregler man vill ha bara bägge parter respekterar dessa och varandra. 

Har minst sagt svårt att se något samband mellan potens och vad man tillåter varandra i en relation.

Själv har jag som sagt inget problem med att min man skriver om sex och tittar på porr och han har inget problem med att jag är storkonsument av porr och skriver och läser en hel del om sex och relationer. Det sker dock med stor respekt för varandra och vi skulle aldrig skriva något som vi inte kan visa för varandra vid frukostbordet.

Kan också lova dig att min man inte har det minsta problem med sin potens 

Och du är så tolerant att tycka om att din partner sexchattar med andra bidrar till att peppa er relation? Helt ärligt. Då skulle jag hellre vara singel.
  • kåtlisa
    DizzyD66 skrev 2017-03-14 12:10:29 följande:
    Och du är så tolerant att tycka om att din partner sexchattar med andra bidrar till att peppa er relation? Helt ärligt. Då skulle jag hellre vara singel.

Vi är alla olika och har olika sätt att se på saker och ting. Det viktiga är att man i relationen respekterar varandra och dom gemensamma reglerna. TS pojkvän känns inte speciellt respektfull och beter sig på ett sätt jag aldrig skulle acceptera.

För vår del som aktiva både som swingers och utövare av BDSM skulle det blir rätt märkligt i relationen om man inte tillät varandra att ha kontakt med andra och tala och skriva om sex och sexuella aktiviteter så läge man gör det på ett respektfullt sätt.

• Pentagram

Han vet att du inte gillar det och gör det bakom ryggen på dig och det har definitivt sexuella undertoner så det är ju ganska självklart otrohet.

• Anonym (C)
    DizzyD66 skrev 2017-03-14 10:55:00 följande:

Nej vi har helt fantastiskt sex. Han känner sig helt enkelt inte hotad av att jag sexchattar. Han har varit med medan jag gjort det också. Efteråt var han lite svartsjuk men mest superkåt och knullade mig brutalare än vanligt. Underbart
  • Anonym (q)

Ni måste ju prata om vad ni har för förväntningar på er relation och hur man ser på sådana saker.

För mig hade det varit otroligt avtändande om min sambo höll på och sexchattade med andra än mig. Låter som om din kille har ett stort bekräftelsebehov och inte ok om han gör detta bakom din rygg. Tycker du det är ok så låt honom fortsätta men tycker du att det går ut över er relation kanske det inte är så sunt. 

• DizzyD66
    Anonym (C) skrev 2017-03-14 13:54:51 följande:
    Nej vi har helt fantastiskt sex. Han känner sig helt enkelt inte hotad av att jag sexchattar. Han har varit med medan jag gjort det också. Efteråt var han lite svartsjuk men mest superkåt och knullade mig brutalare än vanligt. Underbart
    Är du ts?
  • Anonym (C)
    DizzyD66 skrev 2017-03-14 14:21:20 följande:

Är du ts?

?? Uppenbarligen inte
  • DizzyD66
    Anonym (C) skrev 2017-03-14 14:24:18 följande:
    ?? Uppenbarligen inte
    Vadå uppenbarligen inte? #12 
    Du verkar vara mer ambitiös än ts här. 
  • Anonym (C)
    DizzyD66 skrev 2017-03-14 14:29:49 följande:

Vadå uppenbarligen inte? #12 

Du verkar vara mer ambitiös än ts här. 

Men jag förstår inte. Hon pratar om att hennes kille chattar, jag pratar om att jag sexchattar. Jag och ts är ju alls inte i samma situation.
Svar på tråden Okej att chatta om sex?