Om man avskyr färgen röd?
Jag vet att det ska finnas några psykologiska förklaringar om hur man är och varför man gillar eller inte gillar vissa färger och undrar om någon kan det där?
Själv avskyr jag rött och älskar blått. Vad säger det om mig?
Jag vet att det ska finnas några psykologiska förklaringar om hur man är och varför man gillar eller inte gillar vissa färger och undrar om någon kan det där?
Själv avskyr jag rött och älskar blått. Vad säger det om mig?
Testa här vetja:
www.familjeliv.se/forum/thread/77393490-favoritfarg-och-personlighet
Fast djuplodande förklaring med vetenskaplig underbyggnad ska du nog inte räkna med i tråden jag tipsade om. Just sayin
Jag avskyr också rött men tycker det är ok till jul, i lagom dos.
Min sambo köpte hem en krukväxt med röda blommor en gång och det enda jag kunde tänka var att f-n nu måste jag leva med den här blomman i flera år haha
Älskar blått däremot, i alla nyanser.
Visste inte att färgtycke sa något om en..
Har du kvar den ställer jag gärna upp och förpassar den till de sälla jaktmarkerna. Jag startade faktiskt min yrkesmördarkarriär lite "light" med just krukväxter.
Rött står för kraft och ilska b.la. Har du kontakt med din kraft/är du "rädd" för din kraft eller för att känna ilska? Rött kan vara en jobbig färg om man lätt blir stressad.

Julen kan aldrig mer bli vad den har varit efter att ha sett den där bilden. 

Julen kan aldrig mer bli vad den har varit efter att ha sett den där bilden. Bra fråga. Har ingen aning om jag har kontakt med min kraft? Min omgivning skulle säkert säga att jag har lätt för att känna ilska haha men inte jag själv. Jag avskyr att ha ilskna och arga människor omkring mig och dras till lugna människor. Jag har nog ganska lätt att bli stressad.
Nu kan jag ju inte vara anonym och alltför personlig här men jag kan säga så mycket som att jag inte fick vara arg och ilsken eller irriterad när jag var barn. Menar du att det vore bra att omge mig med rött då nu för att lära mig det?
Inte så värst vetenskaplig tråd.
Googlade lite och det kallas tydligen färgpsykologi men jag har inte hunnit sätta mig in i saken än.