• Anonym (Kluven)

Abort men partner vill behålla

Jag är i vecka 7 och det var en planerad graviditet men nu är kruxet att jag har kommit fram till att jag inte vill behålla. Jag känner att jag inte vill ha mer barn. Men min sambo vill behålla. Jag känner mig väldigt kluven då jag inte kan behålla bara för hans skull utan det här är ju faktiskt ngt bägge ska känna glädje av vilket jag inte gör.

Vad ska jag göra? Det har redan blivit en stor spricka mellan oss och jag har inte gjort aborten ännu.

Jag behöver inga påhopp om att då skulle jag aldrig blivit gravid från första början m.m. jag behöver råd och ngn annans tankar.

Så snälla inga påhopp!!

• Svar på tråden Abort men partner vill behålla
  • Anonym (....)

Den som säger nej till barn har alltid veto i mina ögon.

• Anonym (???)
    Anonym (....) skrev 2017-03-15 08:25:14 följande:

Den som säger nej till barn har alltid veto i mina ögon.

Jaha så om mannen är den som inte vill ha barn och kvinnan vill ha barn så ska han alltså kunna tvinga henne till abort? Nej det är ALLTID kvinnans val i slutändan då det är hennes kropp det handlar om.

Ts är du beredd att ert förhållande kommer bli lidande och kanske även ta slut pga detta? Isåfall gör abort. Som jag sa det är ditt val i slutändan. Men det kommer innebära konsekvenser.

Om det var planerat fanns det ju en vilja från start vad hände helt plötsligt liksom? Hur många barn har ni nu? Kommer du klara ett liv som ensamstående? För risken finns att han aldrig förlåter dig.
  • Anonym (R)

Ifall du känner att du inte vill ha barnet, så tycker jag att du ska göra abort. Som tidigare sagt, var beredd på att det också kan innebära slutet på ditt förhållande, men du ska ju också inte tvinga dig till att få ett barn enbart för ditt förhållandes skull. Du säger att det redan är en spricka mellan er, den kommer kanske inte läkas enbart för att ni får ett barn tillsammans. Ett barn är ju verkligen något "for life", så om du känner att du verkligen inte är redo eller inte vill, så är det din rätt att göra abort, oavsett vad din sambo tycker. ?

• Quam

Hade precis samma dilemma som dig, min sambo ville behålla.... jag velade lite fram å tillbaka men tig beslutet att göra abort i vecka 7. Gjorde den idag. Och Gu va skönt efter att jag väl tog beslutet och ännu skönare känsla nu då det är gjort. Ångesten är som bortblåst ???? Jag har två underbara söner och känner mig färdig med barn nu. Samma här, det har blivit en klyfta mellan mig och partnern. Hur den utvecklas det visar sig. Ett barn ska vara önskat och välkommet helst från både mor och far, men till sist är det ändå viktigast att kvinnan är beredd på det. Jag tog rätt beslut. Tvekar du så lyssna riktigt noga till dig själv, prata gärna med någon så du hör dina egna åsikter. Ingen kan bestäma åt dig, svaret finns inombords. Lycka till!

• 0800Anonym0800

Ja, som jag sa till sjuksköterskan på abortmottagningen igår (besök för medicinsk abort i v 7): Är man tveksam är det lika bra att inte fullfölja detta.

Hon missuppfattade och trodde jag ville behålla barnet. Men tvärtom: en unge skall väl helst vara önskad och en glädje för bägge parter, problem finns det ju nog av i livet liksom. Jag har en son på 10 år och är väldigt nöjd med det, hade varit skillnad om man inte haft den upplevelsen med tanke på min ålder (34).

Tog den första tabletten där och har redan börjat blöda. Är otroligt lättad. Tack Jehova för läkarvetenskapen???? Hoppas allt löser sig för dig/er!

• Anonym (Wtf)
    0800Anonym0800 skrev 2017-03-15 22:47:50 följande:

Ja, som jag sa till sjuksköterskan på abortmottagningen igår (besök för medicinsk abort i v 7): Är man tveksam är det lika bra att inte fullfölja detta.

Hon missuppfattade och trodde jag ville behålla barnet. Men tvärtom: en unge skall väl helst vara önskad och en glädje för bägge parter, problem finns det ju nog av i livet liksom. Jag har en son på 10 år och är väldigt nöjd med det, hade varit skillnad om man inte haft den upplevelsen med tanke på min ålder (34).

Tog den första tabletten där och har redan börjat blöda. Är otroligt lättad. Tack Jehova för läkarvetenskapen???? Hoppas allt löser sig för dig/er!

Jehova? Du vet att jehovas är extremt emot abort va?
  • 0800Anonym0800

Jo, är medveten om det. Får konstruera en lång jävla disclaimer till nästa skämt så att alla kan sova gott därute ; )

Svar på tråden Abort men partner vill behålla