• Right

Gravid v 5 - inga symptom

Hej!

Väntar första barnet och vad hos barnmorskan i veckan. Undrar om det är normalt att inte känna något i v 5? Jag hade ömma bröst ett tag men nu har det försvunnit också. När brukar man börja må illa och sånt?

• Svar på tråden Gravid v 5 - inga symptom
  • Huuumlan_

Hej jag är i vecka 14, har knappt haft några symptom alls så det är möjligt :)

• EpicNurse

Ja det är helt normalt. Illamåendet bruka komma ett par veckor senare när hormonnivåerna stigit mer. V 6-7. Men vissa slipper ju må dåligt helt och hållet! :)

• fanola
    Right skrev 2017-03-15 10:21:07 följande:

Hej!

Väntar första barnet och vad hos barnmorskan i veckan. Undrar om det är normalt att inte känna något i v 5? Jag hade ömma bröst ett tag men nu har det försvunnit också. När brukar man börja må illa och sånt?

Jag är i vecka 7 (6+4) och var på ett tidigt ultraljud igår där man kunde se ett litet hjärta. Och jag känner fasiken INGENTING så slappna av du bara, de kommer nog!
  • Aducia

Jag är troligen runt vecka 5, skall boka tid imorgon. Har ömma bröst, lite illamående och sura uppstötningar

• GrönaDruvan

Vecka 7 slog mitt illamående till och då låg jag helt däckad i 5 veckor och har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv.
    Det är inte mycket att längta till

• Lovisanilsson95

Kände ingenting alls.. i v 9 fick jag se en liten böna med tickande hjärta!

Om du inte mår illa så se dig själv som lyckligt lottad, det är vanligt att vissa inte har några direkta symptom :)

• DrömmarEmma

Jag går in i v 9 på söndag, har lite ömma bröst och är ganska trött, annars känner jag absolut ingenting. Man vet ju att alla graviditeter är olika, men av någon anledning känns det som att man vill ha några ordentliga symtom bara för att få det mer bekräftat! Min barnmorska sa till mig och njuta av att jag mår bra istället så det tänker jag göra! ;)

Svar på tråden Gravid v 5 - inga symptom