• Äldre 15 Mar 11:01
    3771 visningar
    3 svar
    3
    3771

    Lutinus efter plus?

    Efterätt tidigt MF och ett MA efter massa komplikationer med ett hematom. Är jag nu gravid efter första letrozolekuren. Jag plussade i förrgår på äl+10 :) Glädjen blev snabbt till oro och ångest. Så jag ringde fertilitetskliniken och berättade och frågade vad jag gör nu. Ska jag ta någon medicin? Undvika något osv.

    Hon ringde sedan upp och sa att läkaren skrivit ut Lutinus. Jag fick för 2 veckor och ska ta 3 om dagen.

    Nu har jag läst runt lite och det jag läser är att de flesta får det innan de eventuellt plussar. Hjälper det inget efter? Jag tog progesteronprov på äl+21 och hade 42 i värde.

    Någon som vet?


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Lutinus efter plus?
  • Äldre 15 Mar 11:02
    #1

    *efter ett :p


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Äldre 15 Mar 11:02
    #2

    Men herregud vad jag skriver fel. Menar såklart på cd21 inte äl+21


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Äldre 19 Mar 11:10
    #3

    Hej ! Grattis till plus !
    Ja, ta du Lutinus som de ordinerat. Det kan hjälpa för att förhindra missfall.
    Progesteron är ett hormon som behövs för att kroppen ska kunna behålla en graviditet, brist på det leder till missfall.
    Jag fick också Lutinus utskrivet vid min missfallsutredning (efter 3 missfall).

    Om du inte redan äter det, så gå till apoteket
    och köp receptfria Folsyratabletter 500mikrogram
    och ta en tablett dagligen hela graviditeten.
    Kan förhindra ryggmärgsbråck hos fostret.
    Ta gärna extra D-vitamin, Omega 3 och järntabletter också.

    I övrigt ät nyttigt och hoppas allt går bra !
    Lycka till !

Svar på tråden Lutinus efter plus?