• Scruffy

Vart i Thailand????

Vi tänker göra som så många andra och åka till Thailand över jul och nyår nästa år. (18/19)

Jag har varit i Bangkok för 20 år sedan. Annars inte sett något av landet.

Vi reser med våra två barn som kommer att var 12 och 13 år då.

Båda älskar vatten och att bada.

Var ska vi åka? Varför?

Ge oss era tips och idéer.

• Svar på tråden Vart i Thailand????
  • minimama

Jag & min man spenderade 7 månader på koh samui precis efter vi gifte oss ( världens längsta smekmånad? Lol!). Underbar ö och man kan enkelt besöka öarna koh Tao och koh pangang oxå. Finns vackra vattenfall att se och bada i, man kan enkelt ta sig runt ön på huvudvägen och besöka alla dom små byarna. Kanon fina stränder!

• Famous

Finns massor av härliga ställen att välja på :).

Håller med om att Samui är härligt. Även phangan är underbart. Koh Samet är en favorit hos mig med helt ljuvliga stränder. Dock lugnt och en del tycker det blir lappajuka på ön. Men jag hade gärna vart där minst en vecka iaf. Nu åkte vi runt så var bara där fem dygn.

Även vädret var grymt över julen.

• Lia4
    Famous skrev 2017-03-15 11:46:15 följande:

Finns massor av härliga ställen att välja på :).

Håller med om att Samui är härligt. Även phangan är underbart. Koh Samet är en favorit hos mig med helt ljuvliga stränder. Dock lugnt och en del tycker det blir lappajuka på ön. Men jag hade gärna vart där minst en vecka iaf. Nu åkte vi runt så var bara där fem dygn.

Även vädret var grymt över julen.

Håller med! Koh samet är underbart! Och lätt att ta sig ifrån Bangkok om ni landar där.
  • John22

Jag stämmer in i kören och säger Koh Samui. En riktigt fin ö med bra stränder och det mesta man kan önska. Det finns både större turiststränder och lite mer folktomma pärlor. Fin landsbygd med lite mer lantlig, enkel atmosfär såväl som turiststråk med massor av restauranger, barer och shopping.

När man väl tröttnat på detta finns det en rad olika utflykter att åka på. Jag rekommenderar en båtfärd till Koh Nan Yuan, vilket är liten ö med tre stränder som möts på mitten (riktigt häftigt). Grym snorkling där. Det är även varmt rekommenderat att chartra en liten fiskebåt med besättning för att åka ut och fiska en dag. Man får då även dirigera dem lite hur man vill och ta sig till mindre öar man annars aldrig skulle besöka.

Det finns även en massa aktiviteter på själva Koh Samui, såsom fyrhjuling ute i djungeln, fotbollsgolf, paintball, vattenfall, mumifierade munkar, en jättelik Buddhastaty, m.m. Kom ihåg att skippa allt vad elefantridning heter eftersom det i allra högsta grad är djurplågeri.

Ni kan flyga direkt till Samui från Bangkok.

Svar på tråden Vart i Thailand????