• RadioGardinen

Vad tycker ni om desss namn?

vad tycker ni om dessa namn?

Alice

Aurelia

Beatrice

Eleonora

Isabella

Amelie

Elicia

Evelina

Viktoria

• Svar på tråden Vad tycker ni om desss namn?
  • Nandez

Gillar alla förutom Aurelia, Beatirice och Elicia. Gillar Alice och Evelina mest.

• LillaJag06
    RadioGardinen skrev 2017-03-15 11:38:36 följande:

Alice

Aurelia

Beatrice

Eleonora

Isabella

Amelie

Elicia

Evelina

Viktoria

Fina. Vissa tycker jag om mer ön andra :)
  • fluu

Alice -  Vackert och gångbart och bra på alla sätt.

Aurelia -Väldigt vackert, men väl grandiost för att funka i vardagen, funkar inte med vilket efternamn som helst. Lär bli smeknamn ändå.

Beatrice - Fint, men låter lite snipigt. Annars bra och gångbart.

Eleonora - Klassiker som aldrig blir fel. Känns dock som att det bara kommer att bli smeknamn av det.

Isabella -  Se Alice.

Amelie - Samma som ovan, men för prinsessigt för min smak.

Elicia -  Gillar inte, för mesigt på något sätt. Kommer att blandas ihop med Alicia.

Evelina -  Fint och bra. Men grått, trist och platt. Tråkigt smeknamn.

Viktoria - Klassiker som aldrig blir fel, men trista smeknamn och av någon anledning gillar jag inte det.

Gillar Alice bäst av dina förslag.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Elderberry
    Alice - var väldigt poppis för några år sedan så jag har tröttnat en del, annars är det ett fint namn.
    Aurelia - väldigt vackert men lite för pampigt för en dödlig människa :) Som andranamn kan det dock vara fint
    Beatrice - Tycker det är fint men jag gillar Beatrix mer.
    Eleonora - Jag vet att det är ett namn men då det finns så många andra namn som är som korta varianter av detta så känns det väldigt långt.
    Isabella - Inte min smak, prinsessigt.
    Amelie - Fint, men lite väl sött.
    Elicia - Känner inte igen namnet. Gillar Alicia bättre.
    Evelina - Lite som Isabella för mig, inte min grej.
    Viktoria - Gillar, starkt namn.
  • Duckan

Inget fel på  nåt av namnen, men Aurelia skulle jag byta till Aurora och Elicia skulle få bli Alicia.

• halfbaked

Alice - heter min dotter såå... fint

Aurelia - gillar inte. För "konstigt".

Beatrice - nä, inte på en nyfödd. Men är från generationen då många hette det

Eleonora - gillar inte.

Isabella - gulligt men har många vänner som heter det så skulle inte välja det själv.

Amelie - gillar, fint!

Elicia - gillar ej. Känns som folk kommer fråga: "sa du Felicia?"

Evelina - har en dålig smak av namnet efter dåliga barndomsvänner med namnet.

Viktoria - klassiskt namn som jag gillar men är till viss del partisk Skulle inte välja det till en nyfödd kanske men tycker det är rätt gångbart ändå och finare än många andra av namnen ovan.

Favoriter: Alice, Amelie

Värsta: Aurelia, Elicia

Beatrice kommer bli Bea, Evelina blir Eve, Viktoria blir Vicky och Isabella blir Bella. Långa namn har nackdelen att de sällan kommer sägas. Men jag har själv ett långt namn med ett vanligt smeknamn till och var mest när man var liten. Nu säger folk hela mitt namn oftast.

• SaandraL
    RadioGardinen skrev 2017-03-15 11:38:36 följande:

Alice

Aurelia

Beatrice

Eleonora

Isabella

Amelie

Elicia

Evelina

Viktoria

Jätte fina namn. Alice, Eleonora och Isabella gillar jag mest. Men ett annat fint namn som jag gillar otroligt mycket är Olivia. 
  • flergenerationsboende
    Alice - Jättefint, passar alla åldrar, ligger bra i munnen

Aurelia - Enda namnet jag hade reagerat på i verkligheten, "oj vad speciellt!" Inte vad jag själv skulle döpa mitt barn till men jag kan se rätt person bära upp det

Beatrice - Varken bu eller bä, funkar väl om man är ok med att kallas Bea

Eleonora - För många stavelser för min smak, otympligt tillgjort namn

Isabella - Helt ok, Bella är ett ovanligt fint smeknamn dessutom, gillar även Isabelle

Amelie - Fint, inget namn jag tänker något speciellt om

Elicia - Fint men känns kanske lite konstruerat? Som en sa ovan, tänker på Felicia

Evelina - Fint!

Viktoria - En klassiker, aldrig fel. Vickan är dock ett ovanligt fult smeknamn.
Svar på tråden Vad tycker ni om desss namn?