Gravid och sjukskriven
Hej alla,
Jag är gravid med mitt första barn, är i vecka 22+1 och har sedan vecka 12 varit sjukskriven.
Jag mådde bra dem första 12 veckorna förutom tröttheten, samma dag som jag gjorde KUB började migränanfallen. Sedan fortsatte jag få flera migrän attacker i veckan, detta gjorde att jag låste in mig i ett mörkt rum.
Har snart gått runt med dunkande huvudvärk i 3 mån, känner mig helt slut och mörbultad. Började jobba deltid nu från 1a mars men i tisdags fick jag ett anfall igen och åkte hem. Får dåligt samvete för att jag varit borta så mycket från jobbet. Jobbade deltid i feb hemifrån trots att jag var heltidssjukskriven. Jag vill jobba men kroppen orkar inte. Kommer nog vara hemma imorgon också, undrar vad ni skulle tycka om en kollega som försökte jobba under sjukskrivning men bara orkade i några dagar och är hemma några dagar och kommer sedan tillbaka och jobbar deltid? Jag får ångest och dåligt samvete för att jag försöker jobba i perioder och det går dåligt. Är rädd att kollegorna ska tycka att det är irriterande.
Är det fler här inne som är gravida och sjukskrivna? Isåfall för vilka besvär, hur långt har ni kommit i graviditeten?